  • 1. Data: 2002-04-17 14:29:06
    Temat: Podsłuchiwanie ,nagrywanie rozmów telefonicznych przez pracodawce
    Od: "Tomi" <z...@w...pl>

    Witam. Mam takie pytanie czy pracodawca , manager ma prawo do
    podsłuchiwania,nagrywania
    rozmow telefonicznych,czy musi miec moja zgode?Tłumaczy sie tak ,że jest to
    wykorzystywane do celów szkoleniowych i żadna moja zgoda nie jest
    wymagana.Jest to firma windykacyjna i wiele rozmow jest prowadzonych z
    dłuznikami przez telefon.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-04-17 15:06:51
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl>

    | Witam. Mam takie pytanie czy pracodawca , manager ma prawo do
    | podsłuchiwania,nagrywania
    | rozmow telefonicznych,czy musi miec moja zgode?

    Nie tyle zgodę, co powinien Cię poinformować zanim to zacznie robić.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-04-17 15:35:14
    Od: "Dwach" <d...@i...net.pl>

    tak samo rozmowcow nalezy poinformowac o tym, ze rozmowa bedzie nagrywana...
    d.

  • 4. Data: 2002-04-17 16:02:40
    Od: Romek Bieda <r...@i...pl>

    On Wed, 17 Apr 2002 17:06:51 +0200, "KRZEM"
    <m...@s...pl> wrote:

    >Nie tyle zgod?, co powinien Ci? poinformowaae zanim to zacznie robiae.

    A ja myœle,ze jednak zode. Sama informacja ni euchyla bezprawnosci
    dzia?a?.
    Pozdrawiam
    Romek

  • 5. Data: 2002-04-17 23:23:20
    Od: "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>

    > A ja myole,ze jednak zode. Sama informacja ni euchyla bezprawnosci
    > działań.
    > Pozdrawiam
    > Romek

    A ja mysle ze wystarczy informacja, po poinformowaniu pracownik, jesli
    rozmawia, to godzi sie na nagrywanie.

    Marcin.

  • 6. Data: 2002-04-18 07:56:48
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl> napisał
    w wiadomości news:Itnv8.45468$vp.642824@news.chello.at...
    > A ja mysle ze wystarczy informacja, po poinformowaniu pracownik, jesli
    > rozmawia, to godzi sie na nagrywanie.

    A jak się nie godzi i nie odbiera telefonów, to narusza podstawowe obowiązki
    pracownika? ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-04-18 08:46:16
    Od: Romek Bieda <r...@i...pl>

    On Wed, 17 Apr 2002 23:23:20 GMT, "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam
    porad mailem]skrzynka.pl> wrote:

    >A ja mysle ze wystarczy informacja, po poinformowaniu pracownik, jesli
    >rozmawia, to godzi sie na nagrywanie.

    To chyba zart. :)
    Jak id? ulic? podejdzi do mnie bandzior i poinformujre mnie ze zaraz
    mi sp?aszczy facjate to znaczy ze zostanie uchylona bezprawnoœae
    naruszenia o której mowa w art. 23 k.c
    Oczywiscie ,ze nie. Inaczej w przypadku meczu bokserskiego, zgoda
    zawodników y?aczy bezprawnosc a zatem nie mozna dochodzi naruszenia
    praw osobistch. Jak wsazuje sie jednak w lit.przedmiotu , nawet zgoda
    uprawnionego nie zawsze wy?aczy bezprawnosci dzi?a?.
    Oczywiscie w przypadku prawa pracy nie znajdzie zastosowanie art. 23 i
    24 -, podstawa rooszczenia bedzi przepis prawa pracy ( nie pamietam
    numerku, na samym poczatku k.p.) Ale jest to odpowiednik art. 23 i
    znajda zastosowanei te same zasady.
    Pozdrawiam
    Romek Bieda

  • 8. Data: 2002-04-18 09:29:39
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, Romek Bieda wrote:

    >+ On Wed, 17 Apr 2002 23:23:20 GMT, "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam
    [...]
    >+ >A ja mysle ze wystarczy informacja, po poinformowaniu pracownik, jesli
    >+ >rozmawia, to godzi sie na nagrywanie.

    Zgadzam się.

    >+ To chyba zart. :)
    >+ Jak idę ulicš podejdzi do mnie bandzior i poinformujre mnie ze zaraz
    >+ mi spłaszczy facjate to znaczy ze zostanie uchylona bezprawnoœć
    >+ naruszenia o której mowa w art. 23 k.c
    >+ Oczywiscie ,ze nie.

    Oczywiście.
    Tyle że chronione są różne dobra - i w twoim przypadku
    poniesiesz szkodę "osobistą".
    A wobec SŁUŻBOWYCH telefonów szkoda może miejsce o tyle, o ile
    pracownik "niechcący" podałby do wiadomości 'publicznej' jakieś
    dane które chce zachować dla siebie.
    Z tego powodu należy go ostrzec.

    A jak gdzieś pisałeś "odmowa odbierania telefonów" nie
    wchodzi w grę - SŁUŻBOWE telefony mogą mieć narzucony
    SŁUŻBOWY format (bez chamskich odzywek itp).

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (tak w ogóle to przeciwnik formalizmów - ale "dura lex...")