  • 1. Data: 2005-08-17 20:14:03
    Temat: Zaliczka na pobyt w pensjonacie a choroba
    Od: "Adam Hycnar" <a...@w...pl>

    Witam serdecznie,

    W kwietniu br. zdecydowalem sie na zarezerwowanie pokoju w prywatnym
    pensjonacie w Łebie. Zaliczka wynosila 3 noclegi, czyli 105 zl w tym
    wypadku. Za dwie osoby to juz jest 210 zl. Niestety z przyczyn chorobowych
    nie jestem w stanie tam pojechac. Czy ktos moze wie czy sa jakies szanse na
    zwrot owej zaliczki ? Kwatera zostala odwolana wczesniej a do tego na
    stronie internetowej nie ma wspomnianego slowa o tym, ze reklamacje nie sa
    uwzgledniane. A z tego co mi wiadomo powinno cos takiego sie tam znalezc. W
    jaki sposob walczyc o swoje prawa, o ile oczywiscie jakies tu przysluguja ?

    Adam Hycnar

  • 2. Data: 2005-08-17 22:44:59
    Temat: Re: Zaliczka na pobyt w pensjonacie a choroba
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Adam Hycnar napisał(a):
> [...]
    > jaki sposob walczyc o swoje prawa, o ile oczywiscie jakies tu przysluguja ?

    No cóż, może to przykre, ale zaliczka jest formą zabezpieczenia. To, że
    nagle zachorowałeś nie ma obowiązku nikogo obchodzić. Jeżeli znajdziesz
    kogoś na swoje miejsce, to daję głowę nikt nie będzie robił problemu.
    Jeżeli nie - to po prostu naraziłeś wynajmującego na stratę - więc po
    prostu ją pokrywasz. Przykre, wiem. Może trzeba się było ubezpieczyć
    (nie wiem czy się da), ale jak się spóźnisz na samolot, to też przepadło.

    Brutalnie mówiąc - taka właśnie jest istota zaliczki.

    Życzę powrotu do zdrowia
    MAc

  • 3. Data: 2005-08-17 22:52:21
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Thu, 18 Aug 2005 00:44:59 +0200, *MAc* <news:de0el4$dav$1@news.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > (nie wiem czy się da), ale jak się spóźnisz na samolot, to też przepadło.

    > Brutalnie mówiąc - taka właśnie jest istota zaliczki.

    Nie pomyliło Ci się przypadkiem z zadatkiem ? ;-)

    --
    Kaja

  • 4. Data: 2005-08-18 06:43:26
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Adam Hycnar napisał(a):

    > stronie internetowej nie ma wspomnianego slowa o tym, ze reklamacje nie sa
    > uwzgledniane. A z tego co mi wiadomo powinno cos takiego sie tam znalezc.
    Ale jakie reklamacje? Ty chcialbys zlozyc reklamacje? Z jakiej
    przyczyny? Reklamacja tyczy sie przypadku jesli jest sie niezadowolonym
    z towaru/uslugi gdyz sa one obarczone wada.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2005-08-18 08:03:23
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    > Nie pomyliło Ci się przypadkiem z zadatkiem ? ;-)

    Oczywiście, że formalnie piszę o zadatku.
    W polskim języku te pojęcia są często mylone i często umawiając się
    na "zaliczkę" strony mają na myśli zadatek.
    Było w SN

    MAc