  • Data: 2005-04-13 11:41:00
    Temat: Zalanie mieszkania i pismo regresowe (PZU).
    Od: Marek <m...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Nastąpiło zalanie mieszkania sąsiada (pęknięty wężyk). Przyszedł hydraulik z
    administracji budynku i naprawił wężyk. Z właścicielem mieszkania (sprawca
    zalania, nieubezpieczony) nie próbował się już kontaktować nikt inny. Po
    5-ciu miesiącach przyszło sobie do sprawcy pismo z PZU (regres) na dość
    dużą kwotę. I teraz pytanie. Czy ubezpieczyciel likwidujący szkodę u
    sąsiada może tak sobie jednostronnie bez podpisu/wizyty u sprawcy żądać
    kwoty "z sufitu"?
    Gdzieś przeczytałem, że "dochodząc roszczenia regresowego od sprawcy zalania
    należy wykazać jego winę za spowodowanie takiej szkody". Czy ktoś jest w
    stanie sensownie mi wyjaśnić jak w powyższym przypadku można wykazać winę
    nie kontaktując się wogóle ze sprawcą, z którym nikt nie rozmawiał (oprócz
    hydraulika) ani on sam nawet niczego nie podpisywał?

    pozdrawiam,
    Marek