  • 1. Data: 2011-10-15 07:58:10
    Temat: Zalane mieszkanie - winna instalacja spółdzielni - jak walczyć o odszkodowanie?
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Na klatce schodowej pękła rura.
    Zalało mi kawałek mieszkania.
    Jak uzyskać odszkodowanie od spółdzielni, która jest odpowiedzialna za
    stan tej rury?
    Jakie dokumenty zebrać, jak formułować pisma?

  • 2. Data: 2011-10-15 08:26:06
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    W dniu 2011-10-15 09:58, Marcin N pisze:
> [...]
    > stan tej rury?
    > Jakie dokumenty zebrać, jak formułować pisma?

    A co powiedzieli w administracji?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 3. Data: 2011-10-15 10:07:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stan tej rury?
    > Jakie dokumenty zebrać, jak formułować pisma?

    A masz ubezpieczona mieszkanie? Jak nie , to zapytaj u kogo ubezpieczona
    jest spółdzielnia. Tak, czy siak dobrze by było obfotografować stan po
    usterce.

  • 4. Data: 2011-10-16 20:22:52
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    W dniu 2011-10-15 12:07, Robert Tomasik pisze:

    > A masz ubezpieczona mieszkanie? Jak nie , to zapytaj u kogo ubezpieczona
    > jest spółdzielnia. Tak, czy siak dobrze by było obfotografować stan po
    > usterce.

    Fotografie mam.
    Moje ubezpieczenie nie ma tu nic do rzeczy, bo chcę ściągnąć
    odszkodowanie od spółdzielni.
    Ich ubezpieczyciel chyba też mnie nie powinien interesować, bo sprawę
    planuję załatwić bezpośrednio z nimi. Dopiero oni (jak mniemam) zgłoszą
    sprawę do ubezpieczyciela.

    Jakie pismo proponujecie napisać? Jak znam życie - to spółdzielnia
    będzie próbowała uniknąć odpowiedzialności, dlatego chcę się przygotować
    dobrze do sprawy.

  • 5. Data: 2011-10-16 20:38:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > próbowała uniknąć odpowiedzialności, dlatego chcę się przygotować dobrze

    Ty zgłaszasz swojemu ubezpieczycielowi, a on sobie zwrotnie ściga tamtego
    ubezpieczyciela. Najprościej z możliwych rozwiązań.

  • 6. Data: 2011-10-16 20:58:32
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    W dniu 2011-10-16 22:38, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >

    > Ty zgłaszasz swojemu ubezpieczycielowi, a on sobie zwrotnie ściga
    > tamtego ubezpieczyciela. Najprościej z możliwych rozwiązań.

    Chcę tego uniknąć. Kiedyś w podobnej sytuacji - dowalili mi podwyżki i
    nie interesowało ich, że to nie była moja wina. Ja - poszkodowany -
    poniosłem koszty nie ze swojej winy. Teraz chcę podobną sprawę rozegrać
    inaczej - dlatego pytam o poradę. Chcę uderzyć bezpośrednio do sprawcy -
    niech on się martwi.

  • 7. Data: 2011-10-16 22:26:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > poniosłem koszty nie ze swojej winy. Teraz chcę podobną sprawę rozegrać
    > inaczej - dlatego pytam o poradę. Chcę uderzyć bezpośrednio do sprawcy -

    No to zapytaj ich, czy nie mają ubezpieczenie, bo to byłoby prostsze.

  • 8. Data: 2011-10-17 05:21:59
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    W dniu 2011-10-17 00:26, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:j7fghm$l3j$1@news.onet.pl...

    > No to zapytaj ich, czy nie mają ubezpieczenie, bo to byłoby prostsze.

    Ok, zapytam. Odpowiedzą. Co dalej?

  • 9. Data: 2011-10-17 05:53:55
    Od: rg <b...@b...pl>

    Dnia Mon, 17 Oct 2011 07:21:59 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Ok, zapytam. Odpowiedzą. Co dalej?

    U mnie było tak, że w administracji dali druczek swojego ubezpieczyciela, w
    którym opisałem szkodę oraz ją wyceniłem. Wypełniony druczek oddałem w
    administracji.
    Potem telefonicznie skontaktował się ze mną przedstawiciel ubezpieczyciela
    i sprawa została załatwiona przez telefon (jakieś dodatkowe pytania
    dotyczące szkody oraz ich wycena). Kobitka mówiła, że jeśli szkoda jest do
    ok 5 czy 6 tys. to załatwiają sprawę telefonicznie, jeśli więkasz to face
    to face.
    Z moich rad: radzę wycenę powiększyć o 100%, bo potrafią nieźle przycinać,
    ewentualnie w razie gdyby rażąco zaniżali odszkodowanie, to powiedzieć, że
    w takim razie wystąpisz do swojego pubezpieczyciela. Oni z kolei w takich
    przypadkach potrafią zawyżyć, bo wiedzą, że i tak regresem odzyskają kasę.
    Inna sprawa, że jak zalanie trudne do wyceny to i tak zawsze możesz swojego
    poprosić o wycenę i taką kwotę podać spółdzielni.

    Radek

  • 10. Data: 2011-10-17 08:37:58
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    OK, tylko masz na zgłoszenie szkody zwykle ok. 30 dni.

    -----