  • 1. Data: 2011-10-14 06:31:13
    Temat: Darmowe oprogramowanie w czasopismach komputerowych
    Od: mAro <w...@g...com>

    Witam,

    Bardziej z ciekawości pytam :)
    Czasami kupuje sobie gazetki komputerowe, żeby poczytać, oraz złapać
    jakiś komercyjny program za darmo. Nie zawsze ten program jest mi
    potrzebny w czasie zakupu, ale wiedząc, że go mam, mogę po niego
    sięgnąć w momencie kiedy będzie mi potrzebny. Sięgam zatem po jakimś
    czasie po płytkę, no i często muszę się zarejestrować na stronie
    producenta oprogramowania - a tam zonk. Promocja nieaktualna, albo
    wyszła nowa wersja programu itp.

    No więc, mam gazetkę, za 20 pln z darmowym programem - z którego nie
    mogę skorzystać. Czy takie oferty mają czas ograniczony ? W tekście
    opisujący program nie ma zawartych ograniczeń czasowych.

    Pozdrawiam,
    mAro

  • 2. Data: 2011-10-14 07:24:19
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-10-14 08:31, mAro pisze:
> [...]

    > mogę skorzystać. Czy takie oferty mają czas ograniczony ? W tekście
    > opisujący program nie ma zawartych ograniczeń czasowych.

    W gazetce też Ci nie napisali, że oprogramowanie dedykowane pod Win 3.11
    z 1992 roku może nie chcieć działać pod Vistą, co-by tam nie mówić o
    backward compatibility, trybie zgodności i co-tam-jeszcze.

    Przeczytaj dokładnie jakąkolwiek licencję, a tam przede wszystkim stoi,
    że "as is". To drugie słowo jest w czasie teraźniejszym, w chwili
    pisania tej licencji.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2011-10-14 08:16:14
    Od: mAro <w...@g...com>

    On 14 Paź, 09:24, Maruda <m...@n...com> wrote:

> [...]
    >
    > Przeczytaj dokładnie jakąkolwiek licencję, a tam przede wszystkim stoi,
    > że "as is". To drugie słowo jest w czasie teraźniejszym, w chwili

    Rozumiem Twój tok rozumowania. Ale mówisz o oprogramowaniu, które np.
    posiadam, i które jest niekompatybilne itp.
    Mi chodzi o sytuację, w której kupuję program (czasopismo), którego w
    zasadzie nie ma po jakimś czasie, bo nie mogę pobrać do niego klucza.
    Równie dobrze mogło by go w ogóle nie być na płycie. Zobaczę przy
    instalacji programu co jest napisane, ale z drugiej strony, co ma
    wydawca czasopisma do licencji oprogramowania ? To on złożył mi
    ofertę.

    > Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

    Wzajemnie :)
    mAro

  • 4. Data: 2011-10-14 08:39:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-14 10:16, mAro pisze:

> [...]
    > instalacji programu co jest napisane, ale z drugiej strony, co ma
    > wydawca czasopisma do licencji oprogramowania ? To on złożył mi

    Tyle, że oferta mogła byc czasowa.... Licencje są wydawane zazwyczaj na
    pewien okres.... Mogłeś z niej skorzystać i zarejestrować w tym czasie,
    bądź nie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2011-10-14 08:47:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Oct 2011, mAro wrote:

> [...]
    > mogę skorzystać. Czy takie oferty mają czas ograniczony ? W tekście
    > opisujący program nie ma zawartych ograniczeń czasowych.

    Uwaga, to luzem rzucona teza "zgodna z kwalifikacją grupy" (znaczy
    że dyskusyjna) :), nie przemyślany wniosek.
    Czytelnika z czasopismem umowa licencyjna nie wiąże, prawda?
    Jakby czasopismo było uprawnione do udzielania licencji, to
    by ją wydało. Próbujemy rozgryźć co mamy przed nosem.
    W czasopiśmie jest oferta udzielenia bezpłatnej licencji
    chętnym. Oferta wystawiona w imieniu licencjodawcy, który nie
    upoważnił do wydawania licencji, lecz do rozpropagowania
    *swojej* oferty. Być może "na rzecz" czytelników (jakiś link,
    niekoniecznie gdzie indziej publikowany itd), ale swoją
    własną ofertę bezpłatnej licencji.

    Próbuję (krzaczki z copy&paste między różnymi stronami kodowymi):

    _117.html
    +++
    art. 66
    § 1. Oœwiadczenie drugiej stronie woli zawarcia umowy stanowi ofertę,
    jeżeli okreœla istotne postanowienia tej umowy.
    § 2. Jeżeli oferent nie oznaczył w ofercie terminu, w cišgu którego
    oczekiwać będzie odpowiedzi, oferta złożona w obecnoœci drugiej
    strony albo za pomocš œrodka bezpoœredniego porozumiewania się
    na odległoœć przestaje wišzać, gdy nie zostanie przyjęta niezwłocznie;
    złożona w inny sposób przestaje wišzać z upływem czasu, w którym
    składajšcy ofertę mógł
    w zwykłym toku czynnoœci otrzymać odpowiedŸ
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    wysłanš bez nieuzasadnionego opóŸnienia.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    ---

    Wniosek: należy się rejestrować "niezwłocznie", na wszelki wypadek.
    Z "zwykłem tokiem czynności" dostosowanym do czasu propagacji czasopisma
    w sieci sprzedaży, a nie odpowiedzi telefonicznej online rzecz
    jasna, czyli 2 tygodnie mieści się w "toku", 2 miesiące już niekoniecznie.

    Czekam na krytykę :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-10-14 11:29:33
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mAro napisa?(a):

    > Mi chodzi o sytuację, w której kupuję program (czasopismo), którego w
    > zasadzie nie ma po jakimś czasie, bo nie mogę pobrać do niego klucza.

    Kupujesz gazete i tylko gazete. Jako bonus do gazety dostajesz cos w
    promocji. Ta promocja ma okreslone warunki i czas trwania.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 7. Data: 2011-10-14 11:50:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Oct 2011, januszek wrote:

    > mAro napisa?(a):

    > Kupujesz gazete i tylko gazete. Jako bonus do gazety dostajesz cos
    > w promocji.

    Uważasz że można "czegoś w promocji" nie wydać?
    Czepiam się toku rozumowania, nie wniosków ;)

    > Ta promocja ma okreslone warunki i czas trwania.

    Jak rozumiem pytanie jest właśnie o "defaultowe" warunki,
    skoro NIE określono tego w promocji.
    Moja wersja w poście obok.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-10-14 16:28:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gotfryd Smolik news napisa?(a):

    > Jak rozumiem pytanie jest właśnie o "defaultowe" warunki,
    > skoro NIE określono tego w promocji.
    > Moja wersja w poście obok.

    To może zweryfikujmy to praktycznie? Okładka Chipa 11/2011:
    http://www.e-kiosk.pl/images/16216_fs.jpg z której wynika, że kupując
    ten numer otrzymamy za darmo Windows w wersji 8 z licencją pozwalająca
    na jego instalację na dowolnej liczbie komputerów ;)

    W rzeczywistości na płycie zapewne znajduje się wersja Windows 8
    Developer Preview (czyli de facto pre-beta), która będzie działać tylko
    do 12 marca 2012 :) O czym można się na pewno dowiedzieć z plików na
    płycie ;)

    j.

  • 9. Data: 2011-10-14 17:22:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.10.2011 18:28), januszek wrote:
> [...]
    > Developer Preview (czyli de facto pre-beta), która będzie działać tylko
    > do 12 marca 2012 :) O czym można się na pewno dowiedzieć z plików na

    No ale zgadza się. Windows? Windows. 8? 8. Licencja na dowolną liczbę
    komputerów? Tak.

    Nie jest nigdzie napisane że bezterminowa licencja.

    p. m.

  • 10. Data: 2011-10-14 22:08:10
    Od: mAro <w...@g...com>

    On 14 Paź, 10:47, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > w sieci sprzedaży, a nie odpowiedzi telefonicznej online rzecz
    > jasna, czyli 2 tygodnie mieści się w "toku", 2 miesiące już niekoniecznie.

    E tam, złoże reklamację, a co :) Zobaczymy. Własnie stałem się
    "webdeveloperem" i sięgam po edytor, coreeditor, z chipa, który to
    kupiłem myśląc, że kiedyś będę web developerem. Oto jestem!

    Dzięki za odpowiedzi. Dam znać co powiedzą.

    Pozdrawiam,
    mAro