  • 1. Data: 2011-10-14 10:26:08
    Temat: Pokój w mieszkaniu jako biuro ?
    Od: "_THX" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przechodził ktoś procedurę prawną zmiany sposobu użytkowania części
    mieszkania w bloku, np. jednego pokoju, na cele np. biurowe?
    Dziennie przychodziłoby kilku-kilkunastu interesantów/klientów.

  • 2. Data: 2011-10-14 10:34:23
    Temat: Re: Pokój w mieszkaniu jako biuro ?
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-10-14 12:26, _THX pisze:
    > Przechodził ktoś procedurę prawną zmiany sposobu użytkowania części
    > mieszkania w bloku, np. jednego pokoju, na cele np. biurowe?
    > Dziennie przychodziłoby kilku-kilkunastu interesantów/klientów.

    A na chuj procedura prawna do czegos takiego ?

    Nastepeny pseudointeligent zaklada byznes ?

  • 3. Data: 2011-10-14 12:13:47
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-10-14 12:34, Jerzy Dombczak pisze:

    > A na chuj procedura prawna do czegos takiego ?
    >

    > Nastepeny pseudointeligent zaklada byznes ?

    Na całe szcześcię, mamy w kraju prawdziwych inteligentów, ja Ty, co
    okazujesz nam w pełni swoim wpisem.

    Otóż, ja jako pseudointeligent będę z Twoją anatomiczną wypowiedzią
    polemizował.
    Zgodnie z naszym prawem lokale mieszkalne służą do mieszkania, nie można
    w nich prowadzić działalności gospodarczej.
    Do prowadzenia takowej należy przekwalifikować lokal lub jego część.
    Jeśli to budynek wielorodzinny to zgoda administratora, nie wiem czy
    również plany zagospodarowania przestrzennego do tego się nie kłaniają.
    Na koniec podatki, te dla lokali gospodarczych są odpowiednio wyższe,
    żeby zachęcać (do nic nie robienia).
    Dla upartych chyba też stawki VAT na prąd są inne, albo coś z elektryką,
    bo znajomy musiał osobne przyłącze robić.

    Takie są wymogi prawne, o praktyce to inny wątek.
    pozdr
    \ww

  • 4. Data: 2011-10-14 12:19:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "_THX" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Przechodził ktoś procedurę prawną zmiany sposobu użytkowania części
    > mieszkania w bloku, np. jednego pokoju, na cele np. biurowe?
    > Dziennie przychodziłoby kilku-kilkunastu interesantów/klientów.

    Rozumiem, ze kilkakrotnie (*kilkunastokrotnie?) wyzszy podatek od
    nieruchomosci oraz osobny licznik energii z taryfami grupy C, gdzie
    abonament sam sie zaczyna cos kolo 60 zl chyba nie sa dla Ciebie problemem?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-10-14 12:24:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Oct 2011, _THX wrote:

    > Przechodził ktoś procedurę prawną zmiany sposobu użytkowania części
    > mieszkania w bloku, np. jednego pokoju, na cele np. biurowe?

    "Procedura" to trochę wielkie słowo.
    Szczególnie że "prawność" w lwiej części sprowadza się do
    sprawdzenia umów cywilnoprawnych związanych *z lokalem*
    oraz *z budynkiem*.

    W rachubę wchodzi odpowiedź na pytanie, czy mieszkanie jest Twoje
    czy wynajmowane.

    Wersja legalniejsza ;)
    Jeśli Twoje idziesz dalej.
    Jeśli dzierżawione to szukasz w umowie punktu zabraniającego
    używania w celu gospodarczym. Użycie na biuro nie wymaga
    przeróbek, więc IMVHO wprost mieści się w "uzyskiwaniu
    pożytków" bez zgody właściciela.
    Jeśli najmowane lub użyczone, to szukasz czy w umowie określono
    cel (może być wpisane np. "tylko mieszkaniowy", przy czym nie
    jest to tożsame z brakiem możliwości wykorzystania gospodarczego,
    bo przecież można w zakresie DG mieć podnajem na cele
    mieszkaniowe), a jeśli określono, to czy jest zgoda na
    używanie w innym celu.

    Dalej sprawdzasz (również będąc właścicielem) czy umowa
    obejmująca wspólnotę mieszkaniową lub spółdzielnię nie
    zawiera jakichś specregulacji na takie okazje; wspólnota
    *może* określić np. wyższe opłaty dla korzystania niemieszkalnego,
    ale musi to być uzasadnione (np. jak ci będą klienci windą
    jeździć).
    Często można się spotkać z uzasadnieniem "bo trzeba więcej sprzątać" :|

    Na deser czytasz ustawę o podatkach lokalnych:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatkach
    -i-oplatach-lokalnych-1_2_34.html
    ...bo z niej wynika, że "część lokalu" przeznaczona na DG
    podlega opodatkowaniu nie tylko wg innej stawki, ale również
    na innych zasadach; w skrócie: obowiązuje samoopodatkowanie,
    więc urząd gminy może w razie czego poczęstować nagrodą
    za "niezgłoszenie" (w przypadku lokali mieszkalnych samo-
    opodatkowania nie ma i to urząd ma wyznaczyć podatek
    oraz powiadomić płatnika ile się należy).
    Z góry powiadamiam że nie słyszałem ani nie czytałem
    o takim przypadku (co nie znaczy że się nie zdarzają).

    Wersja druga: zobowiązany czeka aż zainteresowani sami
    mu wyjadą z pretensjami i poślą wezwania, pozwy i mandaty,
    (z wysokim prawdopodobieństwem że nie), w ten sposób
    kompletując listę czynności których miał obowiązek dopilnować ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-10-14 12:25:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

> [...]
    > mieszkania w bloku, np. jednego pokoju, na cele np. biurowe?
    > Dziennie przychodziłoby kilku-kilkunastu interesantów/klientów.

    Nie lepiej poszukać jakiejś oferty "biura na godziny"? W wielu miastach
    działają firmy świadczące takie usługi.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2011-10-14 12:40:35
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-10-14 14:13, Wojciech Wrodarczyk pisze:

> [...]
    > bo znajomy musiał osobne przyłącze robić.
    >
    > Takie są wymogi prawne, o praktyce to inny wątek.

    Prowadzilem 5 lat dzialanosc w mieszkaniu prywatnym nic "nie musialem" i
    nic nie robilem poza ksiegowaniem oplat z tego jednego pokoju w poczet
    dzialalnosci. Ale jak ktos lubi miec zruchane dupsko to jego sprawa.

  • 8. Data: 2011-10-14 14:40:15
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "Jerzy Dombczak"

    > Prowadzilem 5 lat dzialanosc w mieszkaniu prywatnym nic "nie musialem" i
    > nic nie robilem poza ksiegowaniem oplat z tego jednego pokoju w poczet
    > dzialalnosci. Ale jak ktos lubi miec zruchane dupsko to jego sprawa.

    jeśli składałeś długopisy to miałeś farta.
    a człowiek pyta o działalność , kiedy będą przychodzić ludzie.
    usłużni sąsiedzi podejrzewając że to agencja mogą złożyć donosik i dupa,
    bo upierdliwy urzędas może puścić człowieka z torbami.

    zaczynając od tego że na lokalu musi być tablica informacyjna
    ( to dla sąsiadów żeby nie pyszczyli że agencję towarzyską ktoś prowadzi)
    to lotna kontrola US prędzej czy później takiego kogos wyłapie i się
    zacznie.
    Musi być zgoda właściciela ( czyli najczęściej spółdzielni, rzadziej
    wspólnoty),
    Jeśli rozlicza prąd ( a powinien) musi mieć licznik umożliwiający
    odpowiednie taryfowanie,
    o zgłoszeniu do sanepidu i straży pożarnej nie zapominając.
    Samo przekwalifikowanie i płacenie podatku od nieruchomości to już pikuś
    (wtedy dopiero możesz sobie odpowiednią część czynszu zaliczać do kosztów)

    macso

  • 9. Data: 2011-10-14 15:25:22
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-10-14 16:40, macso pisze:

> [...]
    > (wtedy dopiero możesz sobie odpowiednią część czynszu zaliczać do kosztów)

    Typowa mentalnosc niewolnika, jak tu dac dupy i komu.

    Zyje w tym kraju juz ponad 40 lat i tabliczke z nazwa prowadzonej
    dzialalnosci widzialem slownie "jeden" raz w zyciu i tak sobie
    pomyslalem ze to jakis debil pewnie prowadzi te dzialalnosc.

    Co ma urzad skarbowy do tego ze ktos prowadzi dzialalnosc w dupie ?

  • 10. Data: 2011-10-14 15:28:37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jerzy Dombczak" <j...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Co ma urzad skarbowy do tego ze ktos prowadzi dzialalnosc w dupie ?

    Mozna i w dupie.

    Natomiast jednak ja zyje 36 lat i wielokrotnie widzialem tabliczki w stylu
    "Gabinet dentystyczny", "Naprawa RTV" czy "Kancelaria adwokacka" i nie
    sadze, zeby toprowadzili debile.

    Pozdrawiam
    SDD