  • 1. Data: 2005-08-12 09:48:19
    Temat: Zakup mieszkania - pozyczka od rodzicow
    Od: ".:martin:." <s...@g...pl>

    Witam serdecznie.

    Mam dylemat. Jak optymalnie rozwiac kwestie zakupu mieszkania, w ktorym
    udzial finansowy bede mial ja z zona (30%), moi rodzice (20%) i
    tesciowie (50%).

    Chodzi mi o to, aby ustrzec sie przed mozliwymi problemami z US, z
    naszych zarobkow nie wynika, abysmy mogli odlozyc cala sume na mieszkanie.

    Kupic mieszkanie na ktoregos z rodzicow lub tesciow?
    Czy moze spisac zarowno z rodzicami jak i tesciami umowe pozyczki z
    dlugim okresem splaty, do tego jakis weksel?

    Bardzo prosze o pomoc.

    --
    Pozdrawiam. Marcin

  • 2. Data: 2005-08-12 10:55:59
    Temat: Re: Zakup mieszkania - pozyczka od rodzicow
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Uzytkownik ".:martin:." <s...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > Chodzi mi o to, aby ustrzec sie przed mozliwymi problemami z US, z naszych
    > zarobkow nie wynika, abysmy mogli odlozyc cala sume na mieszkanie.

    Moze darowizna?( kwota wolna a reszta do opodatkowania na PCC)
    pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2005-08-12 11:55:45
    Od: ".:martin:." <s...@g...pl>

    Dnia 2005-08-12 12:55, Użytkownik Ania napisał:
    > Moze darowizna?( kwota wolna a reszta do opodatkowania na PCC)

    Wlasciwie to chcialbym uniknac placenia jakiegokolwiek podatku, a przy
    darowiznie niestety bedziemy go musieli zaplacic.

    Co sadzicie o tej umowie pozyczki z jakims dlugim terminem splaty.

    --
    Pozdrawiam. Marcin

  • 4. Data: 2005-08-12 11:58:08
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Ania napisał(a):
    > Moze darowizna?( kwota wolna a reszta do opodatkowania na PCC)

    darowizna???

    KG

  • 5. Data: 2005-08-12 12:37:56
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    .:martin:. napisał(a):

    > Wlasciwie to chcialbym uniknac placenia jakiegokolwiek podatku, a przy
    > darowiznie niestety bedziemy go musieli zaplacic.
    >
    > Co sadzicie o tej umowie pozyczki z jakims dlugim terminem splaty.

    podatek odz czynności cp

    lepiej wziąć darowiznę. rozbita na ciebie i żonę od ojca i matki -
    powinno wyjść niewiele tego podatku

    MAc

  • 6. Data: 2005-08-12 12:41:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    .:martin:. wrote:

    > Wlasciwie to chcialbym uniknac placenia jakiegokolwiek podatku, a przy
    > darowiznie niestety bedziemy go musieli zaplacic.

    Każdy z rodziców może ci przekazać kwotę wolną od podatku. Jest to w
    chwili obecnej 9637 zł. Rodziców masz czterech. To razem prawie 39 tyś.
    Tyle samo mogą przekazać rodzice twojej żonie.
    Dodatkowo ty i twoja żona możecie dostać w postaci darowizny 18 tyś
    zwolnione, jeśli oświadczycie, że przeznaczycie te pieniądze na cele
    mieszkaniowe.
    Dodatkowo bez opodatkowania każdy z was może dostać pożyczkę w wysokości
    9637 zł.
    To ja już naliczyłem prawie 100 tyś bez podatku. Ciągle mało?
    To resztę już pożyczyć normalnie na 2% PCC.
    Pałac kupujecie, czy jak?

  • 7. Data: 2005-08-12 12:54:10
    Od: ".:martin:." <s...@g...pl>

    Dnia 2005-08-12 14:41, Użytkownik witek napisał:
> [...]
    > 9637 zł.
    > To ja już naliczyłem prawie 100 tyś bez podatku. Ciągle mało?
    > To resztę już pożyczyć normalnie na 2% PCC.

    To wyjasnia wszystko. Tak zrobimy. Dziekuje za pomoc.

    --
    Pozdrawiam. Marcin

  • 8. Data: 2005-08-12 20:03:59
    Od: Sqbie <s...@c...pl>

    witek wrote:
> [...]

    > 9637 zł.
    > To ja już naliczyłem prawie 100 tyś bez podatku. Ciągle mało?
    > To resztę już pożyczyć normalnie na 2% PCC.

    Witam

    Bardzo ciekawy wątek, też przymierzam się do kupna mieszkania i staram
    się obejśc podatki jak się da.
    I apropo umów i darowizn czy wszystkie powyższe sposoby wymagają umów
    pożyczek i darowizn poświadczonych przez notariusza lub w jakiś inny
    sposób ?(sorry jeżeli zadaję głupie pytania ale całkowicie zielony
    jestem w tej kwestii). Nie chcę obudzić się z ręką w nocniku jak fiskus
    się do mnie przyczepi.

    Pozdrawiam
    Sqbie

  • 9. Data: 2005-08-13 04:24:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Sqbie wrote:
> [...]
    > sposób ?(sorry jeżeli zadaję głupie pytania ale całkowicie zielony
    > jestem w tej kwestii). Nie chcę obudzić się z ręką w nocniku jak fiskus

    Nie wymagają.
    W ogóle od biedy mogą nie być nawet w formie pisemnej, chociaż powinny.
    Zwykła kartka papieru z datą i podpisami wystarcza.
    Przydaje się, gdyby się nagle okazało, że za 5 lat kogoś już na tym
    świecie nie będzie, a wówczas US się doczepi.
    Przepuszczenie tego przez bank z tytułem darowizna na cele mieszkaniowe
    jest najlepszą metodą na "mienie" papierka, że darowizna faktycznie
    miała miejsce.

    ---

    Umowa darowizny:

    Zawarta w ........ w dniu ....... pomiędzy ........., zwanym darczyńcą,
    a ........, zwanym obdarowanym
    Darczyńca darowuje obdarowanemu kwotę ....... zł tytułem darowizny.
    Obdarowany darowiznę przyjmuje i kwituje odbiór kwoty ......... zł.
    Strony oświadczają, że jest to jedyna darowizna zawarta pomiędzy
    niniejszymi stronami w okresie ostatnich 5 lat.
    Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla
    każdej ze stron.

    ---

    Przy darowiźnie na te dodatkwoe 19 tyś należy w umowie zaznaczyć, że
    jest to darowizna na cele mieszkaniowe i zostaje darowana pod warunkiem,
    że darczyńca ją na te cele przeznaczy, a darczyńca, że zobowiązuje się
    jak na te cele mieszkaniowe wykorzystać w okresie 2 lat.
    ---
    W umowie pożyczki należy wyraźnie zaznaczyc terminy spłat pożyczki.

  • 10. Data: 2005-08-13 10:32:41
    Od: Sqbie <s...@c...pl>

    witek wrote:
> [...]
    > ---
    > W umowie pożyczki należy wyraźnie zaznaczyc terminy spłat pożyczki.

    Dzięki bardzo za odpowiedź, bardzo mi pomogłeś.

    Serdecznie pozdrawiam
    Sqbie