    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup mieszkania - pozyczka od rodzicow
    Date: Fri, 12 Aug 2005 23:24:27 -0500

    Sqbie wrote:
    > I apropo umów i darowizn czy wszystkie powyższe sposoby wymagają umów
    > pożyczek i darowizn poświadczonych przez notariusza lub w jakiś inny
    > sposób ?(sorry jeżeli zadaję głupie pytania ale całkowicie zielony
    > jestem w tej kwestii). Nie chcę obudzić się z ręką w nocniku jak fiskus
    > się do mnie przyczepi.

    Nie wymagają.
    W ogóle od biedy mogą nie być nawet w formie pisemnej, chociaż powinny.
    Zwykła kartka papieru z datą i podpisami wystarcza.
    Przydaje się, gdyby się nagle okazało, że za 5 lat kogoś już na tym
    świecie nie będzie, a wówczas US się doczepi.
    Przepuszczenie tego przez bank z tytułem darowizna na cele mieszkaniowe
    jest najlepszą metodą na "mienie" papierka, że darowizna faktycznie
    miała miejsce.

    ---

    Umowa darowizny:

    Zawarta w ........ w dniu ....... pomiędzy ........., zwanym darczyńcą,
    a ........, zwanym obdarowanym
    Darczyńca darowuje obdarowanemu kwotę ....... zł tytułem darowizny.
    Obdarowany darowiznę przyjmuje i kwituje odbiór kwoty ......... zł.
    Strony oświadczają, że jest to jedyna darowizna zawarta pomiędzy
    niniejszymi stronami w okresie ostatnich 5 lat.
    Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla
    każdej ze stron.

    ---

    Przy darowiźnie na te dodatkwoe 19 tyś należy w umowie zaznaczyć, że
    jest to darowizna na cele mieszkaniowe i zostaje darowana pod warunkiem,
    że darczyńca ją na te cele przeznaczy, a darczyńca, że zobowiązuje się
    jak na te cele mieszkaniowe wykorzystać w okresie 2 lat.
    ---
    W umowie pożyczki należy wyraźnie zaznaczyc terminy spłat pożyczki.