  • 1. Data: 2004-09-21 20:24:02
    Temat: Urlop wychowawczy - wątpliwości
    Od: "andie" <a...@m...NoSpAm.pl>

    Witam

    Żona złożyła w zakładzie pracy wniosek o udzielenie 24 m-cy
    urlopu wychowawczego.
    Na decyzji, którą otrzymała napisano, iż udzielono jej 36
    m-cy.
    Czy wiąże się to z jakimis konsekwencjami, czy jest to raczej
    formalność, na wypadek, gdyby chciała go przełużyć o rok?
    (jeżeli w ogóle jest taka możliwość, bo do tej pory byliśmy
    przekonani, że max. to 2 lata)
    Czy urlop wychowawczy można w każdej chwili przerwać i powrót
    do pracy jest prawnie zagwarantowany, czy leży on w gestii
    pracodwacy?
    Nadmieniam, że jest to nasze drugie dziecko i wcześniej
    małżonka nie korzystała z urlopu wych.

    Andrzej

  • 2. Data: 2004-09-21 20:39:53
    Temat: Re: Urlop wychowawczy - wątpliwości
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Tue, 21 Sep 2004 22:24:02 +0200, andie napisał/napisała:
    > Czy urlop wychowawczy można w każdej chwili przerwać i powrót
    > do pracy jest prawnie zagwarantowany, czy leży on w gestii
    > pracodwacy?

    u mnie w firmie pracownica dostala slowne info,ze nie ma po co wracac.. na
    jej miejsce zatrudnili "na zastepstwo" ale obiecali pelny etat :/
    Wiec pracodawca moze jak chce.. nic nie musi.. :(

    --
    * Zupelnie nie zdawalem sobie sprawy, ze tez jestem Quirkyalone :> *
    GG: 70701

  • 3. Data: 2004-09-21 21:16:30
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "andie" <a...@m...NoSpAm.pl> naskrobał/a w

    > Czy wiąże się to z jakimis konsekwencjami, czy jest to raczej
    > formalność, na wypadek, gdyby chciała go przełużyć o rok?

    IMO pomyłka.
    Urlop wychowawczy udziela się na okres _do_ 3 lat i prawdopodobnie ktoś
    kto wydawał decyzję, zrozumiał, ze na 3 lata.
    Najlepiej będzie po prostu się o to spytać.

    > (jeżeli w ogóle jest taka możliwość, bo do tej pory byliśmy
    > przekonani, że max. to 2 lata)

    KP to jedna z tych ustaw, przy której grzebie się najczęściej.

    > Czy urlop wychowawczy można w każdej chwili przerwać i powrót
    > do pracy jest prawnie zagwarantowany, czy leży on w gestii
    > pracodwacy?

    Za zgodą pracodawcy można przerwać w każdej chwili, a bez tej zgody,
    trzeba go zawiadomić o tym, przynajmniej 30 dni wcześniej.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    I didn't fight my way to the top of the food chain to be a vegetarian.

  • 4. Data: 2004-09-22 23:23:05
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Goomich wrote:
    > "andie" <a...@m...NoSpAm.pl> naskrobał/a w

    > Za zgodą pracodawcy można przerwać w każdej chwili, a bez tej zgody,
    > trzeba go zawiadomić o tym, przynajmniej 30 dni wcześniej.

    Przy czy nie można go dzielić na więcej niż ileśtam częsci. Znaczy nie można
    bezustannie przeywac i wracać.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Kobieta stanowi niebezpieczeństwo dla każdego raju.
    /Paul Claudel/

  • 5. Data: 2004-09-22 23:39:11
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Xena" <t...@l...com.pl> naskrobał/a w

    > Przy czy nie można go dzielić na więcej niż ileśtam częsci.

    Cztery.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Jeszcze raz pozdrawiam, co mi zalerzyna.

  • 6. Data: 2004-09-22 23:44:47
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Goomich wrote:
    > "Xena" <t...@l...com.pl> naskrobał/a w

    > Cztery.

    Dzięki za sprecyzowanie, nie byłam pewna, czy nie zmieniło sie to od czasu,
    kiedy ja byłam na wychowawczym, dlatego napisałam ogólnie.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Starożytni Wikingowie powiadali, że alkohol spożywany z umiarem
    nie szkodzi nawet w największych ilościach.