  • 1. Data: 2006-07-06 11:23:53
    Temat: Zakup mieszkania - kredyt - (przekazanie środków kiedy!?)
    Od: "~turtle" <m...@g...com>

    Witam

    Sytuacja przedstawia się następująco:

    - jest mieszkanie, umowa przedwstępna podpisana
    - dokumenty w banku w komplecie (oczekuję na podpisanie umowy)

    (koniec etapu do umowy)

    (etap do wypłaty - - > bank aby mógł przelać swoją część
    środków wymaga abym ja swoje przelał na konto "zbywcy" ale jak mogę
    je przelać jeśli nie jestem jeszcze właścicielem mieszkania tak w
    ciemno mam zaufać przecież sprzedający może się wycofać w
    ostatniej chwili ot tak i co wtedy??? w jaki sposób i w jakim momencie
    mam przelać pieniądze na konto zbywcy? bez potwierdzenia tej wpłaty
    bank nie zrealizuje przelewu. W którym momencie idę do notariusza???
    czy notariusz wymaga umowy kredytu z banku? cholera ale tych
    niejasności, potrafi ktoś mi pomóc i opisać kolejność czynności,
    dziękuje z góry.

    Piotrek

  • 2. Data: 2006-07-06 11:36:57
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    Sytuacja przedstawia się następująco:

    - jest mieszkanie, umowa przedwstępna podpisana
    - dokumenty w banku w komplecie (oczekuję na podpisanie umowy)

    (koniec etapu do umowy)

    Ja zrobiłem tak że swoja część wpłaciłem przy podpisaniu umowy
    przedwstępnej,(oczywiście w umowie zawarty był sposób postępowania w
    przypadku wycofania sie którejś ze stron) potem załatwiałem wszystkie
    dokumenty dla banku i kiedy już była promesa kredytu wio do notariusza
    i podpisanie aktu z zaznaczeniem iż reszta zapłaty pochodzic będzie z
    kedytu i zostanie przelana przez bank na wskazane przez sprzedającego
    konto.
    W twoim przypadku powinieneś się udać do notariusza i tam w akcie
    notarialnym zaznaczycie kiedy wpłacasz swoją część i że reszta
    pochodzi z kredytu i zostanie przelana przez bank. zresztą notaiusz
    będzie wiedział jak to zrobić więc najlepiej udaj się do niego.
    Grzesiex

  • 3. Data: 2006-07-06 12:28:33
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu ~turtle porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > je przelać jeśli nie jestem jeszcze właścicielem mieszkania tak w
    > ciemno mam zaufać przecież sprzedający może się wycofać w
    Przy podpisywaniu umowy przedwstepnej zazwyczaj placi sie zadatek.
    Bank raczej nie przeleje kasy, poki mu nie pokazesz aktu notarialnego.
    Postepowanie
    1) Umowa przedwstepna
    2) Umowa kredytowa
    3) Notariusz