  • 1. Data: 2006-07-06 10:11:13
    Temat: Nielegalne oprogramowanie na forum dyskusyjnym
    Od: Zbychu <p...@k...tlen.pl>

    Witam,

    Załóżmy, że posiadam serwer, na którym jeden z użytkowników posiada
    forum na którym wymienia się linkami do serwerów p2p, dc, publikuje
    linki do serwerów FTP gdzie znajdują się pirackie wersje oprogramowania,
    muzyka, filmy itp. Na moim serwerze jest tylko forum, linki dotyczą
    zewnętrznych serwerów.

    Proszę o opinię, czy powinienem natychmiast zabronić dalszego procederu
    polegającego na wymianie informacji na tymże forum, czy też podjąć
    jakieś inne kroki - zawiadomienie do prokuratury, a może pozostawienie
    serwisu ?

    Pozdrawiam,

    --
    Zbychu

  • 2. Data: 2006-07-06 11:37:36
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Praktyka pokazuje ze w razie kontroli mialbys natychmiast sprzet
    skonfiskowany , jako dowod w sprawie.
    Ostatnio wszystko konfiskuja.
    I kiedys odzyskasz lub nie (bardziej nie).
    Osobiscie uwazam ze powinienes wystosowac pismo zakazujace takich praktyk
    zeby niby sie "ubezpieczyc" ale to i tak nie pomoze w obronieniu sprzetu.

    --
    e-maile z innych domen
    niz pl. beda ignorwane.

  • 3. Data: 2006-07-06 12:00:01
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Zbychu napisał(a):

> [...]
    > polegającego na wymianie informacji na tymże forum, czy też podjąć
    > jakieś inne kroki - zawiadomienie do prokuratury, a może pozostawienie

    podaj link do forum to sie dowiesz, wszystko zalezy od ...

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 4. Data: 2006-07-06 13:26:53
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl>

    Zbychu napisał(a):
> [...]
    > linki do serwerów FTP gdzie znajdują się pirackie wersje oprogramowania,
    > muzyka, filmy itp. Na moim serwerze jest tylko forum, linki dotyczą

    Jako dostawca usługi jesteś związany umową z klientem, nawet jeśli
    usługa jest bezplatna. W twoim interesie jest wprowadzić do regulaminu
    zapisy zakazujące określonych działań a tobie pozwalające wypowiedzieć
    umowę.

    Tobie odpowiedzialność karna nie grozi za hostowanie forum służącego
    do wymiany linkami, ew. zarzut pomocnictwa dość trudny do udowodnienia.
    W sytuacji, gdy na twoim serwerze są składowane nielegalne zasoby,
    pochodzące z przestępstwa lub służące jako narzędzie, jesteś na gorszej
    pozycji. Niekiedy opinia biegłego nt. serwera i zawartości będzie
    konieczna, jeśli podejść do sprawy poważnie.

    Jeśli serwer prowadzisz fizycznie, to w Twoim interesie jest go
    zakamulfować. Kompetentny funkcjonariusz nie będzie od razu
    zainteresowany całym serwerem, a na przygłupich lub narwanych kowbojów
    rada jest tylko jedna - pozwolić zatrzymać blaszaka na którym pracujesz.
    Pozwoli Ci to przynajniej zystać na czasie i zabezpieczyć wszystkie dane.

    Hint: Backupów nie przechowuje się razem ze sprzętem, zatrzymanie
    sprzętu odbywa się, co oczywiste, zwykle razem ze wszystkimi danymi.
    Przez głupiego kowboja możesz stracić nie tylko aktualne dane, ale i
    nośniki z archiwami.

    --
    pzdr, MiKeyCo

  • 5. Data: 2006-07-06 19:24:49
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl>

    Piotr Dembiński napisał(a):
    > Jasne, kopie zapasowe przechowuje się w dedykowanej szafie pancernej.

    Chodzi raczej o inną lokalizację - poza serwerownią, siedzibą, lokalem
    firmy. A do tego oczywiście, wspomniane przez ciebie, zabezpieczenia
    fizyczne.

    --
    pzdr, MiKeyCo

  • 6. Data: 2006-07-06 19:27:03
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    MiKeyCo <m...@w...pl> writes:

    [...]

    > Hint: Backupów nie przechowuje się razem ze sprzętem,

    Jasne, kopie zapasowe przechowuje się w dedykowanej szafie pancernej.

    (Sorry, NMSP).