  • 11. Data: 2008-10-31 12:45:20
    Temat: Re: Zakres czynnosci i obowiazkow pracownika
    Od: Baunsuj_Bejbe <b...@g...com>

    Witam!
    Juz wyjasniam:
    3 lata temu zaczalem prace. W tenczas podpisywalem umowe oraz zakres
    obowiazkow. Zakres ten obejmowal dwa punkty. Podczas tych 3 lat pracy
    zdobywalem doswiadczenie, a co za tym idzie zmieniala sie moja stawka
    (za kazdym razem albo aneks do umowy, albo nowa umowa). Za kazdym
    aneksem lub umowa nie byl zalaczany "nowy" zakres obowiazkow. Zakres
    dostalem dopiero teraz, oczywiscie podpisalem wszak wypowiedz Jotte
    potwierdzila slowa dwoch innych osob. Jestem elektronikiem i mam
    doswiadczenie z "dodatkowymi pracami zleconymi przez przelozonych"
    dlatego zaniepokoil mnie ten wpis. Mysle,ze to wcale nie takie jasne,
    no bo np:

    Zajmuje sie rzeczami A,B,C,D,E w sekcji X w dziale W. Osoba z sekcji Y
    w dziale W zachorowala - kierownik zleca mi wykonanie pracy A,B z
    sekcji Y w dziale W.

    Zakres moich obowiazkow to A,B,C,D,E w sekcji X w dziale W.
    Rozumiem,ze kierownik dzieki zdaniu "Wykonywania wszystkich innych
    prac zleconych przez przelozonego" moze mi swobodnie to zlecic??
    A co jesli zleci mi prace z dzialu Q (niby o podobnym charakterze, ale
    dzial wykonujacy prace w innym obszarze)?

    Pozdrawiam!

  • 12. Data: 2008-10-31 13:33:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    q.googlegroups.com
    Baunsuj_Bejbe <b...@g...com> pisze:

> [...]
    > (za kazdym razem albo aneks do umowy, albo nowa umowa). Za kazdym
    > aneksem lub umowa nie byl zalaczany "nowy" zakres obowiazkow.
    Tzw. aneks do umowy to nic innego jak porozumienie zmieniające.
    Co zmieniające? Warunki pracy i/lub płacy. Czyli np. wynagrodzenia.
    Skoro nie zmieniano zakresu obowiązków to znaczy, że cały czas obowiązywały
    te pierwotnie uzgodnione.
    W moim przekonaniu zmiana zakresu obowiązków jest zmianą warunków pracy i
    wymaga porozumienia albo wypowiedzenia zmieniającego.

> [...]
    > Rozumiem,ze kierownik dzieki zdaniu "Wykonywania wszystkich innych
    > prac zleconych przez przelozonego" moze mi swobodnie to zlecic??
    Nie znam dokładnych zapisów twojej umowy o pracę ani treści zakresu
    obowiązków.
    Ale na podstawie tego co piszesz wydaje mi się, że tak - co za różnica czy
    obowiązujące cię czynności wykonujesz w sekcji X czy W? Wchodzi rzecz jasna
    w grę kwestia czasu pracy.
    Pracownik zawsze też może zażądać wydania polecenia służbowego na piśmie.

    > A co jesli zleci mi prace z dzialu Q (niby o podobnym charakterze, ale
    > dzial wykonujacy prace w innym obszarze)?
    Myślę, że to bez znaczenia, zakres obowiązków dotyczy przecież ciebie a nie
    działu czy miejsca wykonywania czynności.

    --
    Jotte