  • 1. Data: 2008-10-29 11:19:48
    Temat: Dodatkowa praca wymaga zgody pierwszego pracodawcy?
    Od: b...@g...com

    Witam,

    Czy zapis w umowie o prace, wymagajacy zgody pracodawcy na podjecie
    jakiejkolwiek dodatkowej pracy zarobkowej, jest zgodny z przepisami
    ogolnymi?

    Wielkie dzieki za pomoc,
    pozdrawiam
    bartollini

  • 2. Data: 2008-10-29 11:41:58
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 29 Oct 2008 04:19:48 -0700, bartollinizielonapietruszka
    napisał(a):

    > Czy zapis w umowie o prace, wymagajacy zgody pracodawcy na podjecie
    > jakiejkolwiek dodatkowej pracy zarobkowej, jest zgodny z przepisami
    > ogolnymi?

    W policji, wojsku, sądownictwie, nauce polskiej ;-) -- tak (wyliczanka
    nie jest pełna).
    Poza tymi kategoriami -- nie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-10-29 11:55:03
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Olgierd pisze:

    > W policji, wojsku,

    Tylko w stosunku do mundurowych - regulują to przepisy.
    Cywile zatrudnieni w tych instytucjach mogą pracować dodatkowo bez
    odrębnej zgody.

    --
    I wszystko jasne :)
    GG - 2539855

  • 4. Data: 2008-10-29 12:02:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > W policji, wojsku, sądownictwie, nauce polskiej ;-) -- tak (wyliczanka
    > nie jest pełna).
    > Poza tymi kategoriami -- nie.

    To nie jest takie proste bo na przykład Ustawa o czasie pracy kierowców
    w art 12 okresla (laczny) wymiar czasu pracy u wszystkich pracodawcow
    wiec Ci zabezpieczaja sie tak, ze kierowcy skladaja oswiadczenia o tym,
    ze nie pracuja gdzies indziej.

    Tu pytanie: z jakimi przepisami nie jest zgodny taki zapisa w umowie o
    prace?

    j.

  • 5. Data: 2008-10-29 12:04:10
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 29 Oct 2008 13:02:24 +0100, januszek napisał(a):

> [...]
    > w art 12 okresla (laczny) wymiar czasu pracy u wszystkich pracodawcow
    > wiec Ci zabezpieczaja sie tak, ze kierowcy skladaja oswiadczenia o tym,

    Ano widzisz, czyli wyliczanka nie była pełna.
    Nawet nie wiedziałem, że z tymi kierowcami tak jest.

    > Tu pytanie: z jakimi przepisami nie jest zgodny taki zapisa w umowie o
    > prace?

    Z konstytucyjną zasadą swobody zatrudnienia, która może być ograniczana
    wyłącznie w drodze ustawowej.

  • 6. Data: 2008-10-29 12:07:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    januszek napisał(a):

> [...]
    > w art 12 okresla (laczny) wymiar czasu pracy u wszystkich pracodawcow
    > wiec Ci zabezpieczaja sie tak, ze kierowcy skladaja oswiadczenia o tym,

    Źle napisałem - chodzi o Art 24 tej Ustawy:

    Art. 24. Pracodawca jest obowiązany: 1) poinformować kierowców o
    obowiązujących ich przepisach z zakresu czasu pracy, w sposób przyjęty u
    danego pracodawcy oraz 2) uzyskać od kierowcy oświadczenie na piśmie o
    wymiarze zatrudnienia albo o niepozostawaniu w zatrudnieniu u innego
    pracodawcy.

    j.

  • 7. Data: 2008-10-29 12:12:29
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > W policji, wojsku, sądownictwie, nauce polskiej ;-) -- tak (wyliczanka
    > nie jest pełna).

    Co to jest ta "nauka polska" ?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2008-10-29 12:31:57
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Baczek napisal:
    > Co to jest ta "nauka polska" ?

    Pracownicy panstwowej sfery budzetowej zatrudnieni w publicznych
    szkolach wyzszych, PAN, OBR-ach, instytutach badawczych itp.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2008-10-29 13:54:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Z konstytucyjną zasadą swobody zatrudnienia, która może być ograniczana
    > wyłącznie w drodze ustawowej.

    Czyli w gruncie rzeczy to sie sprowadza do semantyki. Pracodawca nie
    zadnych praw do tego aby udzielac pracownikowi zgody na inna prace ale
    moze zyczyc sobie byc informowany o takim fakcie?

    j.

  • 10. Data: 2008-10-29 14:03:26
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 29 Oct 2008 14:54:23 +0100, januszek napisał(a):

    > Czyli w gruncie rzeczy to sie sprowadza do semantyki. Pracodawca nie
    > zadnych praw do tego aby udzielac pracownikowi zgody na inna prace ale
    > moze zyczyc sobie byc informowany o takim fakcie?

    Na gruncie kodeksu pracy można próbować podciągnąć to pod dyskryminację.
    No i -- tu już silniejszy argument -- art. 22(1) par. 1 i 2 kp
    wprowadzają zamknięty katalog danych, które pracodawca może zbierać od
    pracowników.
    Jest tam przebieg dotychczasowego zatrudnienia, nie zaś -- przebieg
    obecnego zatrudnienia.