  • 501. Data: 2024-04-27 13:40:05
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Tak samo nie ma materialnych, że nie istnieje. ;)

    Tyle, że problemem nie jest nieistnienie.
    Nikt nie ma problemu z czymś, co nie istnieje.

    Problem tkwi w tym, że wyznawcy twierdzą, że istnieje, pomimo braku podstaw.
    I próbują przekonać do tego innych siłą.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 502. Data: 2024-04-27 14:53:21
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-27 o 13:28, Kviat pisze:
    > Przecież wiemy jak działa, nosi habit, manifestuje swoją wiarę w
    > legendy, które uważa za fakty i usilnie przekonuje do tego innych...

    To jest twoje wyobrażenie, a po prawdzie jest orzecznikiem.
    Patrzy/bada i stwierdza czy ludkowi należy się zwolnienie/świadczenie
    czy się nie należy.

    > Problem tkwi w tym, że wyznawcy twierdzą, że istnieje, pomimo
    > braku podstaw.

    Podstawą jest podstawa przyczynowości. Rozumisz?
    Przyczyna -> skutek.
    https://physics.uwb.edu.pl/main/fizyka/ptf/12_02_18.
    html
    Luki w logice zapycha się filozofią/religią.

    > I próbują przekonać do tego innych siłą.

    Nie bardziej niż Ty z elgiebetami.

    OT.
    Zakonnice przydały się w 2020 jak Donkowe próbowali uwalić
    matury.

  • 503. Data: 2024-04-27 15:59:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak samo nie ma materialnych, że nie istnieje. ;)

    Ani ze nie istnieje spisek reptilian.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 504. Data: 2024-04-27 16:03:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A pamiętasz od czego wyszła dyskusja? Od tego, że dobrze nie być
    > aroganckim pępkiem wszechświata (aka bóg) bo tak na prawdę to nie wiesz
    > czego nie wiesz.

    Więc jak czegoś nie wiemy, to po prostu nie wiemy i tyle. A nie że sobie
    tlumaczymy na głupie sposoby.

    > A musieli wymyśleć, żeby ru..ć wiernych?

    Nie. Ale w tą stronę to ewoluje.

    > No tej "Twojej" zakonnicy przypisujesz zło wszelakie, tylko dlatego, że
    > jest zakkonicą, a w ogóle jej nie znasz.

    Nie wszelakie zlo, a że nie da się pogodzić zasad organizacji z która
    się identyfikuje z nauką którą niby reprezentuje.

    > No tak.

    No właśnie. A kościól uważa to za objawienia i opętania.

    Oficjalną przynależnością.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 505. Data: 2024-04-27 17:34:55
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 27.04.2024 o 13:40, Kviat pisze:

    > Tyle, że problemem nie jest nieistnienie.
    > Nikt nie ma problemu z czymś, co nie istnieje.
    >
    > Problem tkwi w tym, że wyznawcy twierdzą, że istnieje, pomimo braku
    > podstaw.

    To tylko wiara w to, że tak jest mimo braku dowodów.

    > I próbują przekonać do tego innych siłą.

    Są religie, których wyznawcy próbują i takie, których nie próbują.

  • 506. Data: 2024-04-27 17:43:55
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-27 o 16:03, Shrek pisze:

    > Więc jak czegoś nie wiemy, to po prostu nie wiemy i tyle. A nie że sobie
    > tlumaczymy na głupie sposoby.

    Tłumaczymy na dowolne sposoby.
    To to nawet jakoś fachowo się nazywa.
    https://psyche.academy/psychologia-osobowosci/teoria
    -domkniecia-poznawczego/

    Znaczy tu Szreku popłynąłeś czego wytłumaczeniem może być:
    cyt.
    Niska potrzeba domknięcia poznawczego

  • 507. Data: 2024-04-27 18:36:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.04.2024 o 17:34, io pisze:

    > Są religie, których wyznawcy próbują i takie, których nie próbują.

    Wszystkie próbują. Tylko jedni odmieńców mordują a drudzy próbują
    nawracać mniej zabójczymi metodami.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 508. Data: 2024-04-27 18:42:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.04.2024 o 17:43, alojzy nieborak pisze:

    > Znaczy tu Szreku popłynąłeś czego wytłumaczeniem może być:
    > cyt.
    > Niska potrzeba domknięcia poznawczego

    Przeczytaj dokładniej niska potrzeba domknięcia poznawczego jest cechą
    pozytywną, w odróżnieniu do wysokiej, gdzie ludzi sobie tłumacą na
    podstawie stereotypów bez głębszej analizy - co prowadzi do
    uproszczonego postrzegania rzeczywistości - więc to wy płyniecie;)

    "Niski poziom potrzeby domknięcia poznawczego powiązany jest z wysoką
    tolerancją niepewności poznawczej. Jednostka przetwarza pozyskiwane
    informacje w sposób wnikliwy i dokładny, co prowadzi do powstania
    złożonego obrazu rzeczywistości."

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 509. Data: 2024-04-27 19:08:52
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-27 o 18:42, Shrek pisze:

> [...]
    > podstawie stereotypów bez głębszej analizy - co prowadzi do
    > uproszczonego postrzegania rzeczywistości - więc to wy płyniecie;)

    Tak napisali, albo czegoś nie rozumiem, alb źle napisali:)
    Dla mnie wysoka potrzeba to wszystkie badania, CERN`y, wykopki etc.

    > "Niski poziom potrzeby domknięcia poznawczego powiązany jest z wysoką
    > tolerancją niepewności poznawczej.

    Znaczy ludkowie niespecjalnie zainteresowani tematem.

    > Jednostka przetwarza pozyskiwane
    > informacje w sposób wnikliwy i dokładny, co prowadzi do powstania
    > złożonego obrazu rzeczywistości."

    Jak nic nie bada to jak może przetwarzać?

  • 510. Data: 2024-04-27 19:18:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.04.2024 o 19:08, alojzy nieborak pisze:

    > Tak napisali, albo czegoś nie rozumiem, alb źle napisali:)
    > Dla mnie wysoka potrzeba to wszystkie badania, CERN`y, wykopki etc.

    No właśnie źle zrozumiałeś. Wysoka potrzba domknięcia to - a chuj jak
    nie wiemy jak powstał wszechświat to sobie wymyślimy boga. CERN to jest
    właśnie niska potrzeba domknięcia - spróbujemy się dowiedzieć - jak się
    nie uda to trudno, najwyżej nie będziemy wiedzić.

    > Jak nic nie bada to jak może przetwarzać?

    Przemyśl to jeszcze raz:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!