  • 1. Data: 2004-11-30 09:35:38
    Temat: Zakaz robienia zdjec
    Od: "Malgosia" <m...@w...pl>

    Bylabym wdzieczna za pomoc. Potrzebuje informacji, w zasadzie
    podstaw prawnych dotyczacych zakazu robienia zdjec w marketach.

    Pozdrawiam
    Gosia

  • 2. Data: 2004-11-30 09:54:27
    Temat: Re: Zakaz robienia zdjec
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Malgosia" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Bylabym wdzieczna za pomoc. Potrzebuje informacji, w zasadzie
    > podstaw prawnych dotyczacych zakazu robienia zdjec w marketach.

    Przejrzyj archiwum tej grupy, bo było wiele, wiele razy. Przejrzyj również
    archiwum grupy pl.misc.kolej, bo oni tam to jeszcze więcej razy wałkowali w
    wersji "fotografowanie na PKP". Mieli kłopoty z tym, zwłaszcza w ostatnim
    czasie w związku zagrożeniem terrorystycznym. Tam nawet było publikowane
    wyjaśnienie radcy prawnego PKP, że podstawy prawnej taki zakaz nie ma
    żadnej.

    Generalnie i w skrócie podstawy prawnej nie ma. Niektórzy wywodzą to prawo z
    prawa właściciela do zarządzania własnym majątkiem. Nie zgadzam się z nimi,
    ale to i tak nie ma znaczenia, bowiem i tak, nawet jakby to prawo z czegoś
    takiego wywieść, to właściciel czy ochrona nie ma żadnych prawnym metod
    uniemożliwienia robienia tych zdjęć. Bo nie jest to czynem zabronionym, a
    więc odpadają wszelkie z tym związane działania (zatrzymanie, obrona
    konieczna, stan wyższej konieczności), więc co najwyżej mogą apelować albo
    postulować.

  • 3. Data: 2004-11-30 14:58:24
    Od: "kaowauel" <k...@o...pl>

    > więc co najwyżej mogą apelować albo
    > postulować.

    albo wyprosic

  • 4. Data: 2004-11-30 20:19:18
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Tue, 30 Nov 2004 15:58:24 +0100,
    osoba podpisana: kaowauel <k...@o...pl>
    napisała:

    > albo wyprosic
    A wyprosić na podstawie ?

    A z trochę innej beczki.
    Jestem w filharmonii/kine. Czy tam można rejestrować dźwięk/obraz?
    Dlaczego tak/nie ?

    KJ

    Niebawem ludziom, zwierzętom, i książkom wyrosną antenki.
    GW

  • 5. Data: 2004-11-30 20:53:40
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > A z trochę innej beczki.

    z zupelnie innej

    > Jestem w filharmonii/kine. Czy tam można rejestrować dźwięk/obraz?

    tu juz powielasz/utrwalasz wykonanie utworu wg. mnie

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2004-11-30 23:29:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A wyprosić na podstawie ?

    Na jakiejkolwiek by nie prosili, to ja nie mam obowiazku wyjść.

    > A z trochę innej beczki.
    > Jestem w filharmonii/kine. Czy tam można rejestrować dźwięk/obraz?
    > Dlaczego tak/nie ?

    Rejestrować możesz. Nie możesz rozpowszechniać. Wynika to z prawa
    autorskiego.

  • 7. Data: 2004-12-01 11:24:57
    Od: "Malgosia" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:cohkka$pqf$5@news.onet.pl...

> [...]
    > więc odpadają wszelkie z tym związane działania (zatrzymanie, obrona
    > konieczna, stan wyższej konieczności), więc co najwyżej mogą apelować

    Dziekuje za te odpowiedz. Nieukrywam ze jestem przedstawicielka
    handlowa...
    Mialabym jeszcze jedno male pytanie. Czy spisywanie cen artykulow
    bez porozumienia z kierownictwem marketu jest niezgodne z prawem?

    Czestokroc slysze ze sa to dzialania konkurencji! A ich dzialania
    opieraja sie wlasnie przeciw zwalczaniu jej.

    Pozdrawiam i serdecznie dziekuje
    Gosia

  • 8. Data: 2004-12-01 11:43:52
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-01 12:24 Malgosia said the following:
    [...]

    > handlowa...
    > Mialabym jeszcze jedno male pytanie. Czy spisywanie cen artykulow
    > bez porozumienia z kierownictwem marketu jest niezgodne z prawem?
    Cooo? To jak ja sobie do palma wpisuję co ile kosztuje, to jest to
    niezgodne z prawem LOL :-)
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 9. Data: 2004-12-01 17:55:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Mialabym jeszcze jedno male pytanie. Czy spisywanie cen artykulow
    > bez porozumienia z kierownictwem marketu jest niezgodne z prawem?

    A znasz przepis tego zabraniający?

    > Czestokroc slysze ze sa to dzialania konkurencji! A ich dzialania
    > opieraja sie wlasnie przeciw zwalczaniu jej.

    Wiesz, ja pracuję w firmie, której o konkurencję nawet podejrzewać nie
    można, a też kiedyś w Krakowie miałem podobną sytuację. Co nie zmienia
    postaci rzeczy, że nie ma żadnej podstawy prawnej, by tego zabronić. Co
    najwyżej gdybyś zrobiła identyczną ekspozycję gdzie indziej, to ewentualnie
    naruszenie praw autorskich by wchodziło w rachubę.

  • 10. Data: 2004-12-01 18:23:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Malgosia wrote:

    > Mialabym jeszcze jedno male pytanie. Czy spisywanie cen artykulow
    > bez porozumienia z kierownictwem marketu jest niezgodne z prawem?

    Ceny są tajne?

    > Czestokroc slysze ze sa to dzialania konkurencji! A ich dzialania
    > opieraja sie wlasnie przeciw zwalczaniu jej.

    Może tak, może nie. Ale ceny to oferta publiczna i jako taka nie może
    być w żaden sposób utajniana. To była by paranoja.

    Gdyby mi taki 'kierownik marketu' podszedł i zaczął zrzędzić, że sobie
    notuję ceny, to by uzyskał najwyżej pogardliwe spojrzenie i ewentualnie,
    gdyby był natrętny, hawajskie pozdrowienie.

    Gdyby był bardzo natrętny - zadzwonił bym po prostu po policję, że jakiś
    taki buc tu mi stoi i się awanturuje, zakłócając mój spokój.