  • 1. Data: 2003-01-26 19:10:28
    Temat: Prawo do renty rodzinnej
    Od: "Mihau" <m...@w...pl>

    Moje pytanie skierowane jest do kogos, kto zna sie na prawie ubezpieczen
    spolecznych:

    Do renty rodzinnej byly uprawnione 2 osoby. Od pazdziernika ub. roku
    uprawnienie to przysluguje 1 osobie. Czy renta rodzinna nadal bedzie wynosic
    1/2, czy tez powinna byc wyzsza ? (oczywiscie z uwzglednieniem faktu, ze na
    2 osoby renta rodzinna wynosi 90 % swiadczenia, a na 1 osobe 85%).

    Prosze o odpowiedz na nurtujace mnie pytanie...

    Pozdrawiam Grupowiczow

    Mihau

  • 2. Data: 2003-01-26 23:31:48
    Temat: Re: Prawo do renty rodzinnej
    Od: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > 2 osoby renta rodzinna wynosi 90 % swiadczenia, a na 1 osobe 85%).
    >
    > Prosze o odpowiedz na nurtujace mnie pytanie...
    Rzadko się zdarza, żeby ktoś sobie sam odpowiedział na pytanie...
    Oczywiście 1 osoba dostaje 85% świadczenia (i ma te 85% w całości dla
    siebie :-) )
    Dwie osoby mają po 45% świadczenia (czyli razem 90%)

    Jedna osoba ma 40% świadczenia więcej niż miała wtedy gdzy dzieliła
    świadczenie z kimś innym.

    chester

  • 3. Data: 2003-01-26 23:49:28
    Od: "Mihau" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Skarżyński" <c...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:b11qra$dvu$1@news.gazeta.pl...

    > Rzadko się zdarza, żeby ktoś sobie sam odpowiedział na pytanie...

    ... w sumie zgadzam sie, ze nie do konca wytlumaczylem o co mi chodzi. Czy
    organ rentowy powinien z urzedu rozpatrzec po raz kolejny swoja decyzje o
    przyznaniu renty, gdy jest do niej uprawniona 1 osoba, a nie dwie. Jest to o
    tyle dla mnie dziwne, ze przyczyna przyznania renty 1 osobie uzalezniona
    byla od tego, iz druga skonczyla studia (czyt. nie rozpoczela kolejnego roku
    edukacji od 1 pazdziernika.)

    ... i kolejna sprawa. Organ rentowy jeszcze nie skreslij ze swego rejestru
    osoby, ktora studia skonczyla - uczyni to za ok. 10. Czy bedzie
    przyslugiwalo wyrownanie za miesiace od pazdziernika ???

    Pozdrawiam

    Mihau