  • 1. Data: 2003-08-26 13:54:42
    Temat: Zagospodarowanie - pytanie
    Od: "Michał" <m...@z...pl>

    Witam
    Mam pytanie dotyczace otrzymania tzw. zagospodarowania czyli dwukrotnosci
    pensji przy podejmowaniu pracy.
    Sprawa wyglada tak
    W poprzednim roku bylem zatrudniony w szkole na umowe o prace na 1/3 etatu
    ze wzgledu na to iz nie mialem wyszktalcenia poniewaz konczylem studia.
    W tym roku jestem zatrudniony normalnie z karty nauczyciela na caly etat i
    tez rozpoczalem staz cxzego nie uczynilem w poprzednim roku z powodu braku
    wyksztalcenia.
    W szkole odmowiono mi zagospodarowania poniewaz stwierdzono ze to nie jest
    moja pierwsza praca poniewaz pierwsza byla w tamtym roku !!
    Wydaje mi sie ze to nieporozumienie i powinienem dostac zagospodarowanie.
    Co o tym myslicie.
    Pozdrawiam
    Michał Łysiak

  • 2. Data: 2003-08-26 14:51:10
    Temat: Re: Zagospodarowanie - pytanie
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "Michał" <m...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moja pierwsza praca poniewaz pierwsza byla w tamtym roku !!
    > Wydaje mi sie ze to nieporozumienie i powinienem dostac zagospodarowanie.
    Czy przed zatrudnieniem w szkole pracowales gdzies na umowe o prace?
    Karta Nauczyciela mówi (art. 61):

    Art. 61. 1. Nauczyciel posiadający wymagane kwalifikacje, który swą pierwszą
    pracę zawodową w życiu podejmuje w szkole, na swój wniosek otrzymuje
    jednorazowy zasiłek na zagospodarowanie w wysokości dwumiesięcznego
    otrzymywanego wynagrodzenia zasadniczego. Prawo do złożenia wniosku o
    wypłacenie zasiłku przysługuje nauczycielowi w okresie pierwszych dwóch lat
    pracy w szkole. Zasiłek wypłaca szkoła, w której nauczyciel jest zatrudniony
    w dniu złożenia wniosku.

    Mnie sie wydaja, ze powinienes otrzymac zasilek, poniewaz:
    1. Posiadasz wymagajace kwalifikacje
    2. Pierwsza prace zawodowa podjales w szkole (a ze w tamtym roku? Co to kogo
    obchodzi...)

    Ale to tylko moja prywatna opinia, jak szkola sie uprze, to Ci nie da i
    koniec...
    W kazdym razie zloz pisemny wniosek (kopia z pieczatka dla Ciebie), a kiedy
    szkola
    udzieli Ci na pismie odpowiedzi negatywnej, odwolaj sie do organu
    prowadzacego szkole.
    Moze ktos wytlumaczy Ci _merytorycznie_, jaka jest wlasciwa interpretacja
    przepisu,
    ale osobiscie na to bym nie liczyl.

    --
    Michal Letowski
    Prawo w Oswiacie: http://ipwo.vulcan.pl/

  • 3. Data: 2003-08-26 20:25:12
    Od: "Michał" <m...@z...pl>

    Michal Letowski wrote:
> [...]
    > prowadzacego szkole.
    > Moze ktos wytlumaczy Ci _merytorycznie_, jaka jest wlasciwa

    dzieki bardzo cos powalcze z dyrekcja :-))
    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2003-08-31 02:42:12
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>