  • 1. Data: 2003-12-01 19:10:30
    Temat: Zabudowa korytarza w bloku
    Od: "Loccutus" <n...@e...net>

    Witam
    Posiadam spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu w bloku w którym
    poprzedni właściciel zabudował kawałek korytarza (8mkw). Do tej pory
    płaciłem normalny czynsz za tą powierzchnię (powierzchnia ta nie była
    wliczana od opłat za CO).
    Wczoraj (niedziela!) dostałem jednak pismo ze SM, że w związku z realizacją
    ustawy o SM w zakresie podziału [..]istnieje możliwość na podstawie uchwały
    Rary Nadzorczej SM uzyskania statusu prawnego do zabudowanego korytarza.
    Warunkiem jego uzyskania jest wniesienie 20% wartości rynkowej przyłączonej
    powierzchni.
    Na złożenie wniosku dostałem termin do dnia 5.12.2003. Po jego minięciu
    wnioski nie będą rozpatrywane a zabudowy korytarzy będą traktowane jak
    pomieszczenia wspólne dla danej nieruchomości.

    Moją podejrzliwość wzbudza niezwykły pośpiech SM jakaś mina ?
    Czy ktoś "oblatany" w prawie spółdzielczym mogłby mi doradzić co zrobić ? Co
    się może stać jak jak nie "kupię" ? Czy moga mi nakazać rozebrać zabudowę ?

    Właściwie zależy mi na posiadaniu tego pomieszczenia bo mam tam jedyną w
    mieszkaniu zabudowaną szafę ale nie koniecznie musze mieć na do niego prawo
    ;) Obecna sytuacja jak najbardziej mnie satysfakcjonowała ....

    TIA.