  • 1. Data: 2003-12-01 18:20:53
    Temat: Sprzedaż nieruchomości a podatek
    Od: "Jacek" <p...@g...pl>

    Drodzy grupowicze!
    Byłbym wdzięczny za radę w jaki sposób uniknąć płacenia podatku do urzędu
    skarbowego. Sprzedałem działkę budowlaną przed upływem 5-ciu lat od jej
    zakupu. Okazuje się, że mam zapłacić zryczałtowany podatek od kwoty sprzedaży
    w wys. 10% do Urz. Skarb.
    Ktoś poradził mi, aby złożyć w US oświadczenie że pieniądze uzyskane ze
    sprzedaży przeznaczę na cele budowlane czy mieszkaniowe. Proszę pomóżcie mi -
    chciałbym poznać więcej szczegółów.
    Jacek

  • 2. Data: 2003-12-01 19:10:39
    Temat: Re: Sprzedaż nieruchomości a podatek
    Od: "Jurek H." <h...@o...pl>

    ale musisz je rzeczywiście przeznaczyć na cele budowlane bo inaczej policzą
    jeszcze odsetki
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-12-01 20:34:01
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bqg0q5$s3j$1@inews.gazeta.pl>, Jacek wrote:

    > Ktoś poradził mi, aby złożyć w US oświadczenie że pieniądze uzyskane ze
    > sprzedaży przeznaczę na cele budowlane czy mieszkaniowe.

    Na złożenie oświadczenia masz krótki termin, bodajże 2tyg. Jak już
    ktoś napisał, musisz później wydać te pieniądze na cele mieszkaniowe i
    to wszystkie. Tyle, że nie wiem ile masz na to czasu. Może ktoś
    pomoże.

    Renata

  • 4. Data: 2003-12-02 09:05:37
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <8...@p...google.com>, Adam
    Florczak wrote:

    > Czesc!
    > Zadeklaruj sie w skarbowym ze wydasz pieniadze na cele budowlane,
    > remonty itd
    > i masz 2 lata na rozliczenie sie - 2 lata! - to szmat czasu i
    > najprawdopodobniej albo sie pobudujesz , rozbudujesz albo kupisz
    > mieszkanie - to wszystko sie liczy w ramach deklaracji.

    Albo zapłacisz odsetki?:)

    Renata

  • 5. Data: 2003-12-02 14:40:20
    Od: l...@i...pl

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> wrote:

> [...]
    > ktoś napisał, musisz później wydać te pieniądze na cele mieszkaniowe i
    > to wszystkie. Tyle, że nie wiem ile masz na to czasu. Może ktoś

    2 lata od daty sprzedaży

    vide art. 28 i art. 21 ust. 1 pkt 32 ustawy

  • 6. Data: 2003-12-03 12:23:23
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Florczak wrote:

    > Jakie odsetki? Od czego ?
    > Masz 2 lata i musisz sie zmiescic w kwocie wartosci sprzedazy
    > nieruchomosci.

    No a jak nie przeznaczy tych pieniędzy (lub wszystkich pieniędzy) na
    cele mieszkaniowe w ciągu dwóch lat? Co się wtedy dzieje?

    Renata