  • 11. Data: 2004-02-24 21:28:28
    Temat: Re: Zabrane prawo jazdy i apelacja - prosze o pomoc!!!
    Od: "Bob" <m...@o...pl>

    > 1 sierpnia zeszłego roku, gdy przeparkowywałem auto (odl. 50 m!!!)
    zatrzymał
    > mnie patrol policji. Pech chciał że wczęsniej troche wypiłem i na balonie
    > wyszło mi 0,56promila, tendencja spadkowa. Powyżej 0,55prom. jest to
    > przestępstwo czyli aby mój czyn został zakwalfikowany jako wykroczenie o
    > 0,02prom. miałem za duzo.

    jak tendencja spadkowa to mogłeś żadać o zabadania krwi. Zanim by Ci zbadali
    to masz już mniej.

    Ps. W naszym kraju to mogli Cię nawet na izbę zamknąć.

  • 12. Data: 2004-02-24 23:07:29
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości
> [...]

    no cóż... zalezy gdzie.

    _________
    RF

  • 13. Data: 2004-02-24 23:09:49
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Falkenstein wrote:
    > To tanim kosztem się wywinąłeś, sędzia chyba miał dobry humor, bo należało
    > ci się co najmniej 6 miesiecy (pół promila = pół roku)

    no proszę, obowiązujący przelicznik? dyrektywy wymiaru kary zmienili?

    > Tylko na rok? to też tanio, pewnie dlatego, że złapali cię zanim zdązyłeś
    > nabroić.

    a powinna być wyższa? znowu przesadzasz

    KG

  • 14. Data: 2004-02-24 23:10:42
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Falkenstein wrote:
    > Pół roku? Długo.

    krótko ;)

    KG

  • 15. Data: 2004-02-24 23:14:53
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    > no proszę, obowiązujący przelicznik? dyrektywy wymiaru kary zmienili?

    Jakie dyrektywy?
    A przelicznik istnieje. Nieoficjalny ale obowiązujący. No, chyba, że
    delikwent wkurzył sędziego, wtedy idzie się po regułach kodeksowych, czyli
    uwzględniając nagminnosć, znaczną szkodliwość społeczną czynu i wymagania
    prewencji ogólnej i szczególnej blablabla skazuje oskarżonego na kare
    jednego roku pozbawienia wolności. :-)

    > a powinna być wyższa? znowu przesadzasz

    Powinna. Należy się dwa lata zakazu. No, chyba, że się przyznał i nie
    utrudniał.

    _________
    RvF

  • 16. Data: 2004-02-24 23:35:15
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Falkenstein wrote:
> [...]
    > uwzględniając nagminnosć, znaczną szkodliwość społeczną czynu i wymagania
    > prewencji ogólnej i szczególnej blablabla skazuje oskarżonego na kare

    nagminność mówisz...
    społeczną szkodliwość?

    > Powinna. Należy się dwa lata zakazu.

    bo?
    przesadzasz

    KG

  • 17. Data: 2004-02-25 08:34:22
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    > nagminność mówisz...
    > społeczną szkodliwość?

    Standardowa formułka w uzasadnieniach. Zresztą uzasadnienie dla 6 miesięcy i
    1 roku jest identyczne. A i 2 lata dałoby się tym uzasadnić. A wyrok i tak
    jest w zawiasach, więc w zasadzie żadna różnica.
    Tak, wiem, sprawiedliwość i współmierność kary... ale to są tylko hasła
    reklamowe sądownictwa. A z reklamami to jest różnie... :-)

    ____________
    RF

  • 18. Data: 2004-02-25 15:25:39
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Falkenstein wrote:
    > Standardowa formułka w uzasadnieniach. Zresztą uzasadnienie dla 6 miesięcy i
    > 1 roku jest identyczne. A i 2 lata dałoby się tym uzasadnić. A wyrok i tak
    > jest w zawiasach, więc w zasadzie żadna różnica.

    Ale odnoszę wrażenie że nagminności nie powinno się uwględniać przy
    wymiarze kary, bo niby na jakiej podstawie?

    KG

  • 19. Data: 2004-02-25 18:35:47
    Temat: Badanie krwi, było: Zabrane prawo jazdy...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2004, Falkenstein wrote:
    [...]
    >+ Jak się nie zgadzasz możesz żądać pobrania krwi.

    Mógłbyś podać podstawę prawną (do ŻĄDANIA) ?

    Bo pamiętam iż dłuższy czas temu (jak zmieniali przepisy) to
    się na grupie oburzałem iż to bez sensu żeby wartość opałowa
    wydychanego powietrza (a to mierzy alkomat !) miała być
    nieodwołalnym wyznacznikiem zawartości alkoholu.

    Byłoby rozsądne żeby kierowca MIAŁ takie prawo; ale ze
    dwa lata temu NIE MIAŁ. Jak ktoś przepis poprawił to dobrze :),
    ale dobrze byłoby wiedzieć że tak jest :) a ja już zapomniałem
    po jakiej ścieżce szukać :[

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 20. Data: 2004-02-25 18:45:59
    Temat: Re: Badanie krwi, było: Zabrane prawo jazdy...
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Tue, 24 Feb 2004, Falkenstein wrote:
    > [...]
    >
    > Mógłbyś podać podstawę prawną (do ŻĄDANIA) ?

    w tej chwili nie. Ale na formularzach badania jest rubryka żąda/nie ząda
    pobrania krwi.

    RF