  • 21. Data: 2004-02-25 20:58:45
    Temat: Re: Badanie krwi, było: Zabrane prawo jazdy...
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał:

    >w tej chwili nie.
    Kierowca (również pasażer) może zażądać badanie krwi, jeśli
    uczestniczyli w wypadku drogowym, w którym jest zabity lub ranny.
    Badanie krwi przeprowadza się także, gdy kierowca odmówi poddaniu się
    badaniu za pomocą alkomatu (nie można go zmusić, aby 'dmuchał').

    Artur Golański

  • 22. Data: 2004-02-25 22:09:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2004, Artur Golanski wrote:
    [...]
    >+ Kierowca (również pasażer) może zażądać badanie krwi,

    Thx. za podbudowanie, ale czy wiesz jak z ową "podstawą" ?
    Ponieważ tekst wskazujący iż "dmuchanie" zostało uznane
    za równoważne badaniu krwi widziałem i przepis wtedy
    sprawdziłem to przekonania nabiorę jak znowu raz ujrzę
    co zmienili :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 23. Data: 2004-02-26 08:46:44
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał:

    >Thx. za podbudowanie, ale czy wiesz jak z ową "podstawą" ?
    Art.126, 127 i 128 PoRD.
    W innych sytuacjach niż wypadek z rannymi lub zabitymi owe żądanie
    kierowcy realizuje się, gdy odmówi 'dmuchania' (nie zgadza się, a
    przymusić go przecież nie można). Wtedy pozostają metody laboratoryjne

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 24. Data: 2004-02-26 20:52:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2004, Artur Golanski wrote:
    [...]
    >+ W innych sytuacjach niż wypadek z rannymi lub zabitymi owe żądanie
    >+ kierowcy realizuje się, gdy odmówi 'dmuchania' [...]

    Dziękuję. Wniosek że w sytuacjach "narażenia się władzy"
    (+inne czynniki) trzeba przemysleć czy dmuchnąć :)

    pozdrowienia, Gotfryd