eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZabrali mi prawo rękojmii, a serwis mnie oszukał › Zabrali mi prawo rękojmii, a serwis mnie oszukał
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.intelink.pl!news.bipnet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Andrzej Nowak" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zabrali mi prawo rękojmii, a serwis mnie oszukał
    Date: Wed, 11 Sep 2002 00:43:41 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 39
    Message-ID: <allsho$vo$1@news2.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213-25-18-213.tvk.tpsa.pl
    X-Trace: news2.tpi.pl 1031697784 1016 213.25.18.213 (10 Sep 2002 22:43:04 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 10 Sep 2002 22:43:04 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:106927
    [ ukryj nagłówki ]

    Kupiłem aparat cyfrowy HP Photosmart 612 w firmie "SL Computer" w
    Olsztynie. Aparat zepsuł się w ciągu 2 tygodni. Poszedłem do sprzedawcy
    oddać aparat na gwarancji. Sprzedawca powiedział mi że swrwisem zajmuje się
    inna firma komputerowa "Etos" w Olsztynie. Faktycznie firma ta wysłała
    aparat na gwarancji do Warszawy. Po 10 dniach dostałem aparat. Okazało się
    jednak że jest to używany aparat.Teraz serwis HP twierdzi, że mają prawo dać
    mi w zamian inny aparat, nie koniecznie mój, byle sprawny. W praktyce
    dostałem nieco zniszczony już porysowany sprzęt. Podobno zgodziłem się na to
    akceptując ich kartę gwarancyjną.
    Mówi o tym punkt 3 gwarancji.
    " Gwarant zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia ujawnionych w okresie
    gwarancyjnym wad materiału i wykonania zgodnie z zasadami zawartymi w
    niniejszej Karcie Gwarancyjnej poprzez naprawę lub wymianę na urządzenie
    wolne od wad. O sposobie usunięcia wady decyduje Gwarant."


    I tu moje pierwsze pytanie. Faktycznie zgodziłem się na to nie podpisując
    niczego i czy Gwarant może tak zrobić jak zrobił.


    Jednakże okazało się iż aparat który dostałem był zupełnie niesprawny.
    Pomyślałem sobie że czas skorzystać z rękojmi. Poszedłem więc do sprzedawcy.
    Sprzedawca ( Sl Computer ) stwierdził iż aparat o tym numerze seryjnym nie
    został sprzedany przez niego. Dlatego też nie przysługuje mi u niego
    rękojmia.


    I tu drugie pytanie. Tak łatwo można kogoś pozbawić tak ważnego prawa jak
    prawo rękojmi ? Ktoś musiał tu zawinić. No przecież nie ja.


    Aparat pojechał po raz drugi do Warszawy na gwarancji. Dostałem znowu
    używany. Było to 2 tygodnie temu. Dziś znowu się zepsuł. Objawy podobne do
    poprzednich. Co mam robić ?....
    Dbam bardzo o ten sprzęt i doskonale wiem że nie jestem winien temu iż się
    psuje. Poza tym mam wielu znajomych którzymają cyfraki i nie mają z nimi
    problemów - a robią z nimi różne rzeczy.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1