  • Data: 2002-09-11 10:20:41
    Temat: Re: Zabrali mi prawo rękojmii, a serwis mnie oszukał
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    tan wrote:

    > Nikt z bardziej oswieconych odemnie sie tego nie podjal,
    > wiec ja sprobuje:
    > rekojmia, podobnie jak gwarancja, ma Cie zapewnic o tym,
    > ze kupowany przez Ciebie produkt jest dobrej jakosci i bez
    > wad. Roznica miedzy rekojmia i gwarancja:
    > 1. rekojmia jest na mocy ustawy a gwarancja na mocy umowy
    > pomiedzy stronami transakcji kupna - sprzedazy
    > 2. swoje prawo rekojmii egzekwujesz od sprzedawcy, a
    > gwarancji - od gwarnta (sprzedawca lub producent lub
    > dystrybutor lub ...)
    > 3. rekojmia jest zawsze na czas okreslony w ustawie
> [...]

    Dzieki.
    To zechciej jeszcze powiedziec, co mam zrobic z tekstylnym obuwiem
    sportowym.
    Kupione nowe w sklepie, jest paragon.
    Po 2 dniach wypadaja nity w otworach na sznurowki, sznurowadla sie
    strzepia.
    Pani odmawia gwarancji/rekojmi, twierdzac ze nie obuwie tekstylne (?)
    nie jest nim objete.
    Po tygodniu zaczyna pekac gumowa podeszwa i odpadlo juz 8 nitow z
    otworow na sznurowki, a sznurowki zaczynaja sie przedzierac.
    Szewc naprawia nity, mowi ze to obuwie to szmelc, a sprzedawczyni
    nadal odmawia prawa do reklamacji.

    Pewnie za miesiac buty sie calkiem rozpadna i trzeba je bedzie wyrzucic.
    35 zl na smietnik.
    Znajomy ma te same, to znow zrobila mu sie dziura, tam gdzie dlugi
    palec.
    Kiedys to sie nazywalo tenisowki, teraz halowki i sa dobre ze tekstylne,
    ale co z odmowa reklamowania "obuwia tekstylnego"
    Kto wymyslil taka bzdure ?

    Jacek