  • Data: 2002-09-11 09:45:25
    Temat: Re: Zabrali mi prawo rękojmii, a serwis mnie oszukał
    Od: tan <t...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Scorpion wrote:
    > Mam pytanko :
    >
    > Co to jest rekojma ? Bardzo czesto ta nazwa sie przewija.

    Nikt z bardziej oswieconych odemnie sie tego nie podjal,
    wiec ja sprobuje:
    rekojmia, podobnie jak gwarancja, ma Cie zapewnic o tym,
    ze kupowany przez Ciebie produkt jest dobrej jakosci i bez
    wad. Roznica miedzy rekojmia i gwarancja:
    1. rekojmia jest na mocy ustawy a gwarancja na mocy umowy
    pomiedzy stronami transakcji kupna - sprzedazy
    2. swoje prawo rekojmii egzekwujesz od sprzedawcy, a
    gwarancji - od gwarnta (sprzedawca lub producent lub
    dystrybutor lub ...)
    3. rekojmia jest zawsze na czas okreslony w ustawie
    (z regoly na 1 rok, choc sa wyjatki), a gwarancja na
    tyle, na ile jest to zapisane.
    4. inne mniej wazne roznice;)

    > " Doprawdy, jak to mi?o co? umieae."
    No;)