  • 21. Data: 2005-04-04 20:35:47
    Temat: Re: Zabojstwo dwa razy tej samej osoby
    Od: Sławek SWP <s...@w...pl>

    W: news:slrnd52s3h.o2k.lancaster@unix-secured.net
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>
    Było:
    Ja tylko chciałem się dowiedzieć w ślad za otwieraczem wątku czy uznanie
    osoby za zmarłą w wyniku procesu sądowego "zezwala" na zabicie tej osoby -
    no bo nie istnieje - czy zabijanie jako takie jest zabronione i prawa do
    życia osoby zmarłej nie mają tu nic do rzeczy ?

    Ten "kawałek" o więźniach jakoś tak tkwi w mojej świadomości pod szyldem
    "wydaje mi się" a nie "wiem napewno".
    Pewnie to się wzięło z zasłyszanych, przeczytanych wyroków:
    " ... na karę ... oraz pozbawienia praw obywatelskich ..."

    Zajrzyj tu: http://www.lysiak.chrzanik.com/index.php
    To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

  • 22. Data: 2005-04-04 21:16:35
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Sławek SWP napisał(a):
> [...]
    > Pewnie to się wzięło z zasłyszanych, przeczytanych wyroków:
    > " ... na karę ... oraz pozbawienia praw obywatelskich ..."

    pozbawienie praw publicznych
    na czym polega określa art.40 kk, przede wszystkim utrata czynnego i
    biernego prawa wyborczego, utrata prawa do pełnienia funkcji
    publicznych, utrata stopnia wojskowego, orderów, odznaczeń
    nie oznacza to wyłączenia spod ochrony prawa

    KG

  • 23. Data: 2005-04-04 22:01:44
    Od: "Robert Matuszewski" <n...@e...pl>

    > Może być skazany, bo skazuje się go za inny czyn.
    > Natomiast co do poprzedniego zabójstwa konieczne byłoby wznowienie
    > postępowania, uchylenie wyroku i uniewinnienie.

    No dobrze, powiedzmy, ze postepowanie zostaje wznowione, zabojca
    uniewinniony za pierwsze rzekome zabojstwo. No i co dalej? Drugi proces, o
    drugie zabojstwo? Jesli tak i zabojca zostalby skazany, to czy te 15 lat,
    ktore juz odsiedzial (nieslusznie), moze byc zaliczone 'na poczet' nowego
    wyroku? I gdy np. nowy wyrok to tez 15 lat, wowczas zabojca wychodzi po
    prostu na wolnosc?
    Dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam
    RM

  • 24. Data: 2005-04-04 22:08:11
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 04.04.2005 Sławek SWP <s...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > Pewnie to się wzięło z zasłyszanych, przeczytanych wyroków:
    > " ... na karę ... oraz pozbawienia praw obywatelskich ..."

    Wlasnie.
    Oraz...
    Czesci wiezniow sie tych praw nie pozbawia.
    A czy zdajesz sobie sprawe, co oznacza pozbawienie praw obywatelskich?

    --
    *** Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz ***
    *** l...@u...net / +48 505 433 946 / gg://5888 ***

  • 25. Data: 2005-04-05 13:04:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Matuszewski napisał(a):

> [...]
    > ktore juz odsiedzial (nieslusznie), moze byc zaliczone 'na poczet' nowego
    > wyroku? I gdy np. nowy wyrok to tez 15 lat, wowczas zabojca wychodzi po

    Odsiaduje drugi raz.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam