  • 1. Data: 2005-04-01 11:11:39
    Temat: Przegralem w Sadzie 20.000 - POMOCY
    Od: "Ja" <t...@i...pl>

    Witam grupe.
    Moze ktos mi podpowie co mam dalej robic z moja sprawa, ktorej to wyrok
    dzisiaj mi odczytano.
    Przegralem kwote 20.000 odszkodowania + odsetki + koszty sadowe, zastepstwa,
    bieglego.
    Podam pokrotce opis sprawy:
    Od 2000 roku jestem najemca lokalu uslugowego od firmy X. Prowadze tam pewna
    dzialalnosc uslugowa, zatrudniajac przy tym kilka osob. W roku 2002 moja
    dzialalnosc w tym lokalu obslugiwala firma Y. Chodzilo o zatrudnienie przez
    firme Y personelu, obsluge uslugi i miedzy innymi dbanie o czystosc i
    porzadek. Na ta okolicznosc jest sporzadzona stosowna umowa z firma Y. W tym
    tez roku (podczas obowiazywania umowy z firma Y), w zimę, pewien starszy Pan
    (Poszkodowany) przechodzac obok lokalu, posliznal sie, upadl i doznal
    zlamania obojczyka. Upadl rzekomo na oblodzonej powierzchni chodnika,
    ktorego to odsniezanie czy posypywanie piaskiem nalezalo do mnie, a w tym
    przypadku do firmy Y. Chodnik byl nie odsniezony i mozliwe jest, ze byl
    oblodzony. Co prawda probowalem podwazyc ten fakt - jednak bezskutecznie. W
    zwiazku z tym wystapil on przeciwko mnie do Sadu o odszkodowanie w wysokosci
    ok.20.000 zl. Odbylo sie kilka rozpraw (zeznania swiadkow ze strony
    poszkodowanego oraz z mojej, wizja lokalna na okolicznosc ustalenia miejsca
    upadku, okreslenie przez lekarza bieglego stanu zdrowia poszkodowanego). Na
    wszystkich rozprawach byla obecna firma Y jako interwenient uboczny.
    W dniu dzisiajszym odczytano wyrok. Moja wina, ja mam placic. Nie mam
    jeszcze odpisu uzasadnienia wyroku, natomiast udalo mi sie zapamietac to co
    Sad powiedzial: Za porzadek odpowiada wladajacy (tu firma Y) ale to ja
    popelnilem blad, zatrudniajac nieprofesjonalna firme (Y) oraz ze niezbyt
    szczegolowo okreslilem w umowie z firma Y temat sprzatania w okolicy lokalu
    (kiedy, jakim sprzetem,m jakimi srodkami technicznymi).

    W umowie z firma Y jest zawarty paragraf mowiacy o tym, ze firma Y jest
    odpowiedzialna za utrzymanie czystosci w lokalu.
    Jeden z kolejnych, mowi o tym, ze za wszelkie sprawy zwioazane z
    reprezentacja mnie, firma Y dostaje wynagrodzenie w kwocie... .

    Co Panstwo na to? Jest jakies wyjscie z tej sytuacji?
    Ja osobiscie nie poczuwam sie do tej szkody. Nie moglem przeciez jezdzic 50
    kilometrow i odsniezac chodnik. Personelowi placowki tez nie moglem wydac
    takiego polecenia, bo to nie byl wtedy moj personel. Bylem przekonany, ze
    obowiazek sprzatania spoczywa na firmie Y.

    Liczac na jakakolwiek pomoc - serdecznie pozdrawiam.
    Marcin

  • 2. Data: 2005-04-01 11:40:12
    Temat: Re: Przegralem w Sadzie 20.000 - POMOCY
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Ja wrote:

    > roku 2002 moja dzialalnosc w tym lokalu obslugiwala firma Y.

    Na moj glupi rozum (a z prawa cywilnego jestem poki co lajonikiem), to
    bedziesz musial zabulic a na zasadzie regresu procesowac sie o te 20 tys zl
    (+ ew. inne koszta) z firma Y.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-04-01 12:38:55
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > W umowie z firma Y jest zawarty paragraf mowiacy o tym, ze firma Y jest
    > odpowiedzialna za utrzymanie czystosci w lokalu.

    Gdyby był w umowie wyraźny zapis o odśnieżaniu, to mógłbyś to od nich
    odzyskać.

    > Co Panstwo na to? Jest jakies wyjscie z tej sytuacji?

    Zapłacić.

    > Ja osobiscie nie poczuwam sie do tej szkody. Nie moglem przeciez jezdzic
    > 50
    > kilometrow i odsniezac chodnik.

    To był Twój obowiązek, ale mogłeś to komuś zlecić.

    > Personelowi placowki tez nie moglem wydac
    > takiego polecenia, bo to nie byl wtedy moj personel. Bylem przekonany, ze
    > obowiazek sprzatania spoczywa na firmie Y.

    Ale nie spoczywał, bo nie zapisałeś tego w umowie, jeśli dobrze rozumiem.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 4. Data: 2005-04-01 16:30:25
    Temat: Odp: Przegralem w Sadzie 20.000 - POMOCY
    Od: "Nikon" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Beniamin <b...@c...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:zhb3e.18939$z...@n...chello.at...

    > Ale nie spoczywał, bo nie zapisałeś tego w umowie, jeśli dobrze rozumiem.
    [...]

    ja pracuje w firmie "T" , która podpisała odpowiednią umowę z firmą "M"
    odnośnie odśnieżania itp...
    oblodzenie i śnieg nadal był na drogach i chodnikach ale umowa miedzy
    firmami sie skonczyła
    i firma "M" już sie nie zajmowała tymi sprawami !

    Nikon

  • 5. Data: 2005-04-02 06:26:35
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    kURDELEBELLE

    Wg mnie jedyną szansą na to by się ratować ...... jest wg mnie udowodnienie,
    że chodnik jest niewłaściwie wykonany, więc jego właściwe utrzymanie w
    należytyym porządku, czystości ... itd. było niemożliwe.
    Wykonanie chodnika i utrzymanie jego jakości leży w gestii samorządu.
    Był gdzieś, kiedyś wyrok pt. ..... chodnik do d00py ... brak możliwości
    utrzymania porzadku.

    pozdrawiam
    fart

  • 6. Data: 2005-04-02 06:42:53
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wykonanie chodnika i utrzymanie jego jakości leży w gestii samorządu.
    > Był gdzieś, kiedyś wyrok pt. ..... chodnik do d00py ... brak możliwości

    Jeżeli chodnik JESTto pewnie wcześniej musiał być wykonany i zapewne jest
    dokument o nazwie "protokół odbioru robót". Jeżeli chodnik został oddany do
    użytkowania to widać protokół odbioru robót stwierdzał, że wykonany jest
    prawidłowo a więc nie za bardzo wiem, w jaki sposób chcesz udowodnić,że
    chodnik był wadliwie wykonany?

  • 7. Data: 2005-04-02 10:42:35
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

> [...]

    >jest wg mnie udowodnienie, że chodnik jest niewłaściwie wykonany, więc jego
    >właściwe utrzymanie w należytyym porządku, czystości ... itd. było

    ROTFL. Dlaczego nie iść jeszcze dalej - mieć pretensje do Pana Boga, ze pada
    śnieg, co uniemożliwia utrzymanie chodnika w nalzytym porządku

    HaNkA

  • 8. Data: 2005-04-02 18:13:20
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > ROTFL. Dlaczego nie iść jeszcze dalej - mieć pretensje do Pana Boga, ze
    > pada śnieg, co uniemożliwia utrzymanie chodnika w nalzytym porządku

    Hanko !!!!!!!!!
    Kurdelebellle
    przecież jeśli chodnik został wykonany właściwie ..... a po pewnym czasie
    nie spełnia swoich wymogów .... określonych w prawie budowlanym , czy innych
    przepisów ...... to nie można utrzymać na takim chodniku porządku ... nie
    jest to mój wymysł a orzeczenie jednego z sądów ... więc ja tylko podsuwam
    jedno z rozwiązań ... być może właściwe .. a może z00pa ... ale jeśli tak
    było ..... to dlaczego nie sprawdzić teraz

    Nie ma tutaj nic do rzeczy ... czy w chwili odebrania chodnik był właściwy
    ... czy też nie ..... po czasie urzytkowania ... ma prawo się przecież
    popsuć

    a co do pretensji .... to nie moge mieć pretensji do czegoś ... czego nie
    było .. nie ma ... i nie będzie ...

    pozdrawiam
    fart