  • 1. Data: 2005-04-01 15:03:29
    Temat: Zabojstwo dwa razy tej samej osoby
    Od: "Robert Matuszewski" <n...@e...pl>

    Witam
    Na szczescie nie mam takich problemow, pytam z czystej ciekawosci bo gdzies
    cos takiego uslyszalem...

    Czy w Polsce tez tak jest, ze gdy bedac skazanym za zabojstwo, po
    odsiedzeniu powiedzmy 15 lat wyroku i wyjsciu na wolnosc, gdy skazany zabije
    po raz drugi ale ta _sama_ osobe (bo jak sie okaze pierwszy wyrok byl
    niesluszny - tak naprawde jej nie zabil, tylko np. rzekoma ofiara
    upozorowala swoje zabojstwo), to wowczas drugi raz nie moze zostac skazany?

    Strasznie mnie to zaciekawilo... moze cos pomieszac, ale to ma cos wspolnego
    z konwencja genewska?

    Dzieki za uwage, pozdrawiam
    RM

  • 2. Data: 2005-04-01 15:08:08
    Temat: Re: Zabojstwo dwa razy tej samej osoby
    Od: "Maciej Perzanowski" <p...@w...pl>

    Nemożliwe,żeby skazać kogoś za zabójstwo musi być ciało osoby zabitej,a
    umrzeć można raz.

  • 3. Data: 2005-04-01 15:13:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Perzanowski wrote:
    > Nemożliwe,żeby skazać kogoś za zabójstwo musi być ciało osoby zabitej,a
    > umrzeć można raz.

    Póki co ;)

  • 4. Data: 2005-04-01 15:26:59
    Od: "mardu" <b...@q...pl>

    Użytkownik "Maciej Perzanowski" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    .
    > Nemożliwe,żeby skazać kogoś za zabójstwo musi być ciało osoby zabitej,a
    > umrzeć można raz.

    Nie prawda. Mozna skazac za zabojstwo bez ciala. Ale musza byc bardzo
    powazne dowody, ze zabojstwo mialo miejsce. Jak by tak bylo, to bym Cie
    wywiozl i wrzucil na oczach TV do wulkanu. I niech sobie szukaja :) i co
    wtedy?

    M.

  • 5. Data: 2005-04-01 15:27:54
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Maciej Perzanowski napisał(a):
    > Nemożliwe,żeby skazać kogoś za zabójstwo musi być ciało osoby zabitej,

    Potrafisz wskazać przepis, który uzależnia skazanie za zabójstwo od
    znalezienia ciała? Bo ja znam przypadek, że skazano pomimo, że ciała nie
    odnaleziono.

    a umrzeć można raz.

    Owszem.

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 6. Data: 2005-04-01 15:31:06
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Robert Matuszewski napisał(a):
    > Witam
    > Na szczescie nie mam takich problemow, pytam z czystej ciekawosci bo gdzies
    > cos takiego uslyszalem...

    Był taki film o babce, co po odsiedzniu wyroku z zabójstwo męża
    postanowiła zabić go naprawdę.

> [...]
    > niesluszny - tak naprawde jej nie zabil, tylko np. rzekoma ofiara
    > upozorowala swoje zabojstwo), to wowczas drugi raz nie moze zostac skazany?

    Może być skazany, bo skazuje się go za inny czyn.
    Natomiast co do poprzedniego zabójstwa konieczne byłoby wznowienie
    postępowania, uchylenie wyroku i uniewinnienie.

    > Strasznie mnie to zaciekawilo... moze cos pomieszac, ale to ma cos wspolnego
    > z konwencja genewska?

    Nic.

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 7. Data: 2005-04-01 16:03:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Otto Falkenstein wrote:

    > Był taki film o babce, co po odsiedzniu wyroku z zabójstwo męża
    > postanowiła zabić go naprawdę.

    Wiesz, ale filmowe przepisy (czyli z reguły amerykańskie) dość mocno się
    różnią od polskich :)

  • 8. Data: 2005-04-01 20:43:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d2jpak$lm7$1@inews.gazeta.pl>, Otto Falkenstein wrote:
    > Potrafisz wskazać przepis, który uzależnia skazanie za zabójstwo od
    > znalezienia ciała? Bo ja znam przypadek, że skazano pomimo, że ciała nie
    > odnaleziono.

    Kolejna ofiara amerykańskiej telewizji. Zresztą tam wymogu ciała też nie
    ma.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2005-04-01 22:36:21
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Był taki film o babce, co po odsiedzniu wyroku z zabójstwo męża
    > postanowiła zabić go naprawdę.

    chyba w święta leciał, a rolę morderczyni grała Ashley Judd
    :-)

    zyga

  • 10. Data: 2005-04-02 09:53:40
    Od: Sławek SWP <s...@w...pl>

    W: news:d2jns3$2vj$1@wroclaw.wro.vectranet.pl
    Od: Robert Matuszewski <n...@e...pl>
    Było:
> [...]
    > pierwszy wyrok byl niesluszny - tak naprawde jej nie zabil, tylko
    > np. rzekoma ofiara upozorowala swoje zabojstwo), to wowczas drugi

    I nikt nie odpowiedział :-|

    Osoba nieżyjąca nie ma praw obywatelskich. Więźniowie też nie mają praw
    obywatelskich i dlatego są chronieni przed obywatelami w więzieniach.
    Brak praw obywatelskich oznacza, że taką osobę nie chroni prawo ...

    Zajrzyj tu: http://www.lysiak.chrzanik.com/index.php
    To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/