  • 11. Data: 2003-04-02 12:12:23
    Temat: Re: Zabezpieczenie rodziny przed i po ślubie
    Od: "Tomasz Lewandowski" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Lewandowski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:b6e8ms$7op$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    Przeszperałem ostatni miesiąc, i trochę znalazłem, tyle że chciałbym się
    upewnić czy z majątkiem trwałym przedmałżeńskim jest tak samo jak z długami?
    Czyli:
    Czy mając na siebie zaciągnięty dług na kwotę X w dniu małżeństwa zostaje on
    tylko na moim koncie, a rodzina jako cała obciążana jest ewentualnymi
    powstałymi później?
    Czyli: Czy podpisując rozdzielność majątkową rok po ślubie na rodzinę
    spadnie jedynie część wierzytelności powstałych od dnia ślubu? (czy też
    wcześniejszych)
    bardzo dziękuje Sandro za zainsteresowanie i pozdrawiam:)
    TomaszL

  • 12. Data: 2003-04-02 16:06:19
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pewnego dnia - Œr 02 kwi 2003 10:58:22a Tomasz Lewandowski napisal(a)
    nastepujace slowa :

    > chciałbym jeszcze zapytać jak dostać się do archiwum, bo chyba nie jestem
    > zbyt biegły... ;)

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&gr
    oup=pl.soc.prawo

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 13. Data: 2003-04-02 23:27:12
    Temat: Odp: Zabezpieczenie rodziny przed i po ślubie
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Tomasz Lewandowski <t...@p...fm> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b6ek2k$ol5$...@n...news.tpi.pl...
    > Przeszperałem ostatni miesiąc, i trochę znalazłem, tyle że chciałbym się
    > upewnić czy z majątkiem trwałym przedmałżeńskim jest tak samo jak z
    długami?

    Jeżeli dług powstał przed powstaniem wspólności ustawowej lub dotyczy
    odrębnego majątku jednego z małżonków, wierzyciel może żądać zaspokojenia
    tylko z odrębnego majątku dłużnika, z wynagrodzenia za pracę lub za inne
    usługi świadczone osobiście, z korzysci uzyskanych przez niego przez niego z
    jego praw autorskich,projektów itp. art.41§2 k.r.o ale to dot. długu
    powstałego przed i majątku odrębnego przed wspólnością ...

    majątek odrębny powstały w trakcie wspolnosci inna historia może wtedy
    wierzyciel żądać zaspokojenia z majątku wspólnego i tak w odn.do US ,ZUS
    wystepuje odpowiedzialność małżonków ...

    > Czyli:
    > Czy mając na siebie zaciągnięty dług na kwotę X w dniu małżeństwa zostaje
    on

    z chwilą zawarcia małżenstwa powstaje wspólność majątkowa...

    > tylko na moim koncie, a rodzina jako cała obciążana jest ewentualnymi
    > powstałymi później?

    tak jesli to był dług przed powstaniem wspolnosci ...

    > Czyli: Czy podpisując rozdzielność majątkową rok po ślubie na rodzinę
    > spadnie jedynie część wierzytelności powstałych od dnia ślubu? (czy też
    > wcześniejszych)

    jesli sąd wyda takie orzeczenie ale o zniesienie wspólności majątkowej można
    wnosić oczywiście z datą wcześniejszą ...

    Sandra