  • 11. Data: 2003-10-27 21:04:38
    Temat: Re: Zabezpieczenie dostawcy towarów przed innymi wierzycielami odbierającego.
    Od: "Kajci" <k...@p...onet.pl>

    No nie bardzo bo jeżeli kupuję towar handlowy z terminem płatności 2 tygodnie
    a odsprzedaję go następnego dnia to też sprzedaję towar za który nie
    zapłaciłem wię czy to byłoby przywłaszczenie - raczej nie.

  • 12. Data: 2003-10-27 22:01:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > a odsprzedaję go następnego dnia to też sprzedaję towar za który nie
    > zapłaciłem wię czy to byłoby przywłaszczenie - raczej nie.

    No właśnie. Bo co do zasady własność towaru przechodzi na nabywcę w chwili
    sprzedaży, a nie w chwili zapłaty. Jakby warunkiem przejścia na własność
    był zapis na fakturze, to nie mógłbyś go legalnie sprzedać przed zapłatą.
    A taki ewentualnie cel miałoby zastrzeżenie własności.

  • 13. Data: 2003-10-28 15:30:36
    Od: Marek Kozlowski <m...@m...univ.gda.pl>

    dfggfgfgfgfgf