  • 11. Data: 2003-03-04 23:48:45
    Temat: Odp: Za wysokie alimenty !
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Stefann <p...@k...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b41q3p$5m2$...@n...news.tpi.pl...
    > Prosze niezapominac o matce dziecka, ktora jest zobowiązana do dołozenia
    > do dziecka takiej samej sumy czyli wychodzi 600+600= 1200 zl na
    > dzieciaka i to nie jest juz mało !

    to nie jest tak ... art.135 k.r.o informuje nas ,że obowiązek ten może
    polegać na osobistych staraniach ...

    > I czy to jest dobrze, ze kobieta wyrywa wszystkie pienidze z gardła?

    do 60% można zasądzać ...

    > Ja bym chetnie syna zabral gdzies, wyjechal z nim cos bym mu kupil jak
    > to robilem do tej pory ale teraz mnie nie stac i on na tym ucierpiał !
    >
    > Wiem ze sad wyznacza alimenty w kwocie 500zl na dowje dzieci w wieku
    > szkolnym ! *

    a niekiedy i jeszcze niżej ale zalezne jest to od usprawiedliwionych potrzeb
    uprawnionego i możliwości zarobkowych oraz majątkowych zobowiązanego...

    > Wiec jak sie nie znacie to nie zabierajcie głosu !!!
    > * Nie,że sie wyżalam ale informuje !

    w każdej chwili gdy sytuacja sie zmieni można wnosic o zmiane orzeczenia ...

    Sandra

  • 12. Data: 2003-03-04 23:49:27
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Tomek <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b41quf$jfg$...@n...onet.pl...
    > To się zgadza, o tym zapomniałem.

    co takiego się zgodziło? :-)

    Sandra

  • 13. Data: 2003-03-04 23:52:14
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Stefann <p...@k...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b42ia9$ip1$...@n...news.tpi.pl...
    > pieniadze zamiast na syna przekazac . OSKARŻE ją o narazanie mnie na
    > niepotrzebne koszty (sprawdzcie sobie , ze jest cos takiego)

    w sprawach o alimentacje ? nie sądze byś pozytywnie załatwił sprawę ...
    matke w chwili przekazywania tyt.wykonawczego do komornika chroni prawo...

    Sandra

  • 14. Data: 2003-03-04 23:53:40
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Stan_Z <s...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b42int$99g$...@n...supermedia.pl...
    > Zaraz zaraz nie warto się obrażać i uciekać może jednak jest jakaś szansa
    na
    > to by pieniążki trafiały do syna bezpośrednio.
    > Wygląda, że nie takie pytanie padło.

    bezpośrednio? w chwili ukończenia przez małoletniego 18 lat jest to możliwe

    Sandra

  • 15. Data: 2003-03-12 15:50:49
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik Stefann <p...@k...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b3vi84$5o6$...@n...news.tpi.pl...
    > Siemanello !
    >
    > I jeszcze jedno pytanie wazne !
    >

    > Czy mozna wniesc do sądu o zmniejszenie alimentów ?
    > Niestety zaocznie przyznano mi kwote 600 zl na 1 dzieko na miesiąc przy
    > zarobkach 1500 zl na reke miesiecznie ??!?!?!!
    > Plus 100 miesiecznie bo przez komornika idzie !

    Alimenty moga nawet wynosic 3/5 płacy

    Danusia

  • 16. Data: 2003-03-12 20:03:19
    Temat: Re: Za wysokie alimenty !
    Od: n...@i...pl

    > Czy mozna wniesc do sądu o zmniejszenie alimentów ?
    > Niestety zaocznie przyznano mi kwote 600 zl na 1 dzieko na miesiąc przy
    > zarobkach 1500 zl na reke miesiecznie ??!?!?!!

    Zamiast jojczeć, że dużo, poproś kogoś ze swoich 98 zamożnych znajomych, żeby
    pomogli ci znaleźć lepiej płatną pracę - co to jest 1.500 zł dla chłopa, na
    dodatek w stolicy?? ;-)

    Nika

  • 17. Data: 2003-03-12 20:56:56
    Od: p...@o...pl

> [...]
    > zarobkach 1500 zl na reke miesiecznie ??!?!?!!
    > Plus 100 miesiecznie bo przez komornika idzie !

    Wszyscy zdaja sie tutaj zapominac, ze verba legis "Zakres swiadczen
    alimentacyjnych zalezy od usprawiedliwionych potrzeb uprawnionego oraz
    zarobkowych m o z l i w o s c i zobowiazanego" (Art. 135 § 1 KRO). Wiec nie
    musi byc w ogole mowy o tym, ze matka ma ponosic koszty w takiej samej
    wysokosci jak ojciec, pomijajac fakt, ze jej osobiste starania zalicza sie na
    porzet alimentow (§ 2). Tym samym wysokosc zasadzonych od ojca alimentow moze
    niekiedy wynosic nawet spory ulamek jego dochodow, o ile jest to
    usprawiedliwione potrzebami dziecka i istnieje potencjalnie m o z l i w o s c,
    aby ojciec zarabial wiecej. A jesli mu sie nie chce, to niech zyje za 800 zl.
    Jesli by uczciwie placil to nawet za 900, bo oszczedzi koszty egzekucji
    komorniczej.