  • 1. Data: 2003-03-03 12:38:53
    Temat: problem?
    Od: "Żuraw" <z...@i...pl>

    Mam zamiar uruchomić stronę www m.in. ze zdjęciami i mam (lub nie) pewien
    problem.
    Oto problemowa sytuacja.
    Publikuję zdjęcie z imprezy typu jakaś demonstracja, zawody sportowe.
    Zgłasza się do mnie osoba widoczna na tym zdjęciu (np. zawodnik podczas
    zawodów sportowych) i mówi, że nie chce aby jego zdjęcie było publicznie
    prezentowane.
    Czy jest jakaś podstawa prawna na którą mógłby się powołać ktoś kto się
    domaga usunięcia zdjęcia?
    ...i w drugą stronę...
    Czy jest jakaś podstawa prawna, która by chroniła publikującego zdjęcie
    zrobione w miejscu ogólnie dostępnym?

    Ogólnie: Jakie zdjęcie można publikować bez zgody osoby znajdującej się na
    zdjęciu bez narażania się na konsekwencje prawne?

    -----------
    Pozdrawiam
    Żuraw

  • 2. Data: 2003-03-03 12:40:34
    Temat: Re: problem?
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Żuraw" <z...@i...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Ogólnie: Jakie zdjęcie można publikować bez zgody osoby znajdującej się na
    > zdjęciu bez narażania się na konsekwencje prawne?

    teraz już nie pamiętam, bo to było dawno temu.
    Zdaje się, że osobo sfotografowana w miejscu publiczynym , jeżeli tylko to
    zdjęcie nie skupia się na tej osobie, a jest ona tylko "tłem" to nie ma nic
    do powiedzenia

  • 3. Data: 2003-03-03 14:25:31
    Temat: Re: problem? - problem ciut inny
    Od: "Mirek J." <m...@p...fm>

    Witam,
    Korzystajac z zaczetego watku zdjecie osoby + podstawa prawna, chcialbym
    spytac czy zaklad fotograficzny, po wykonaniu klientowi zdjecia - np. do
    dowodu - ma prawo do wystawienia go na widok publiczny na swojej wystawie
    bez uprzedniej zgody sfotografowanej osoby?
    Podejrzewam ze kiedys bylo, kuknalem szybko w google'u, ale nie znalazlem.
    (przyznaje ze bardzo dlugo nie szukalem) Jezeli Ktos orientuje sie w tej
    kwestii - prosze o odpowiedz.

    Pozdrawiam,
    Mirek J.

  • 4. Data: 2003-03-03 15:12:09
    Od: "mka" <s...@w...pl>

    np. do
    > dowodu - ma prawo do wystawienia go na widok publiczny na swojej wystawie
    > bez uprzedniej zgody sfotografowanej osoby?

    na 100 ta osoba moze zazadac usuniecia tej fotki