  • 1. Data: 2003-03-03 10:21:34
    Temat: zwolnienie a urlop ?
    Od: "kanareq" <k...@d...open.net.pl>

    Witam. Od kilku lat pracuje w pewnej firmie w pelnym wymiarze godzin (caly
    etat). Nadszedl czas zmiany pracodawcy (dostalem lepsza oferte), ale przed
    odejsciem chcialbym wykorzystac caly przyslugujacy mi urlop (w nowej pracy
    nie bedzie mi potrzebny). Czy moja firma w takiej sytuacji jest zobowiazana
    do zgody na wykorzystanie calego urlopu przed rozwiazaniem umowy ? Czy moga
    mi odmowic, a jesli tak to w jakich okolicznosciach ?

    kanareq

  • 2. Data: 2003-03-03 21:33:01
    Temat: Re: zwolnienie a urlop ?
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > do zgody na wykorzystanie calego urlopu przed rozwiazaniem umowy ? Czy moga
    > mi odmowic, a jesli tak to w jakich okolicznosciach ?

    Domyslam sie, ze chodzi o tegoroczny urlop.
    Jezeli tak - to u dotychczasowego pracodawcy przysluguje Ci urlop jedynie w
    wymiarze proporcjonalnym do okresu przepracowanego u tego pracodawcy w roku
    ustania stosunku pracy - chyba, ze przed ustaniem tego stosunku wykorzystales
    juz urlop w przyslugujacym Ci lub wyzszym wymiarze.
    Szczegoly - art.155[1] k.p.

    Pozdrawiam,
    Mariusz
    http://www.prawo.pracy.prv.pl