  • 1. Data: 2006-01-07 10:17:15
    Temat: ZUS - zwrot emerytury
    Od: Questato <q...@p...onet.pl>

    Witam

    Sprawa wygląda tak:
    W listopadzie 23 dokładnie zmarła moja Mama (emeryture miala
    wplacana na wspolne konto z mezem tez emerytem). Zgłoszone do ZUS
    25 listopada. ZUS wypłacił zasiłek pogrzebowy. Teraz otrzymałem
    telefon od pracownika ZUS, ze omylkowo wplacono na ich konto
    emeryture mamy za grudzien a ze konto wspolne bank nie chce zwrocic
    pieniedzy ZUSowi bez zgody ojca ktory wyjechal. Strasza komornikiem
    itp.
    Teraz pytania:
    1. czy emerytura wyplacona w grudniu byla za grudzien (placona z
    gory) czy za listopad (placona z dolu)
    2. jesli emeryture wyplacili pomylkowo to oczywiscie oddamy, ale
    czy straszenie komornikiem to nie przesada, z tego co wiem za takie
    pomylki odpowiada ten ktory sie pomylil (pracownik ZUS) i na
    upartego mozna by pieniedzy nie oddawac.

    Pozdrawiam
    Tomek