  • 21. Data: 2009-04-13 21:48:51
    Temat: Re: ZUS w tym miesiącu PILNE help
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    news:

    > I na tamtej stronie tak nie jest napisane.

    Jest w tabelce wyraźnie napisane. Nad tabelką "terminowo opłacane najniższe
    składki ZUS". Potem w tabelce "za okres podatku 03.2009"- kojarzy się
    jednoznacznie. Jeśli przyjąć Twoją logikę rozumowania, to powinno być
    napisane nie "za okres" ale "w okresie" lub "w miesiącu (miesiącach)"
    zapłaty podatku. Znam ludzi, którzy płacą składkę nie w miesiącu następnym,
    a w końcu bieżącego- tu teoria o "okresach podatkowych" pada.

    Mi to w sumie rybka, że ktoś miesza, ale dzwoniła do mnie koleżanka, co ma
    zrobić, bo odliczyła inną kwotę (sam jej poleciłem serwis pit.pl 8). Na
    szczęście, to na swoją niekorzyść, to US się nie będzie czepiał.

    Pozdrawiam-
    zenek

  • 22. Data: 2009-04-14 06:01:08
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    zenek w <news:gs0ci0$q0u$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > Jest w tabelce wyraźnie napisane. Nad tabelką "terminowo opłacane najniższe
    > składki ZUS".

    Nad tabelką jest jeszcze jeden zapis: *Odliczenia składek ZUS*

    > Potem w tabelce "za okres podatku 03.2009"- kojarzy się
    > jednoznacznie.

    Bardzo jednoznacznie:
    _Jaką kwotę zapłaconego UZ można odjąć od zaliczki za okres
    podatkowy..._

    > Jeśli przyjąć Twoją logikę rozumowania, to powinno być
    > napisane nie "za okres" ale "w okresie" lub "w miesiącu (miesiącach)"
    > zapłaty podatku.

    Ale kombinujesz, jakież to zaliczki płacisz w styczniu?

    > Znam ludzi, którzy płacą składkę nie w miesiącu następnym,
    > a w końcu bieżącego- tu teoria o "okresach podatkowych" pada.

    W jednej z wcześniejszy wiadomości już pisałem o "terminowości"...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 23. Data: 2009-04-14 09:30:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 11 Apr 2009 17:56:29 +0200, cef napisał(a):

    > A co takiego zmieni się w maju?
    > Wzrosnie minimalna płaca w środku roku?

    Za kwiecień (czyli płatne w maju) będzie minimalnie niższe wypadkowe.

  • 24. Data: 2009-04-14 21:03:56
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    > Ale kombinujesz, jakież to zaliczki płacisz w styczniu?

    Własnie dlatego ludzie maja problemy czytając informacje, które sa
    zagmatwane.

    Składki płatne do 10 danego miesiąca nie są składkami za miesiąc.
    Myślę, że ta dyskusja dalej nie ma sensu. Fakty są takie, że ludzie mają z
    tym problemy i nadpłacają podatek - w sumie niewielkie kwoty, więc nic
    strasznego się nie dzieje.
    Dla mnie EOT.

    Pozdrawiam-
    zenek