  • 1. Data: 2009-04-10 22:02:46
    Temat: Jak zwolnic pracownika, ktory buntuje innych?
    Od: "Przemek" <m...@w...pl>

    Witam,

    W firmie mam pracownika, ktory namawial innych pracownikow do zwolnienia
    grupowego.
    Chodzilo o to, aby wszyscy sie zwolnili w jednym dniu.
    Umowe ma podpisana na czas nieokreslony.

    Zwolnic dyscyplinarnie? Tylko co napisac?
    Z tego co wiem, to jak sie odwola do urzedu pracy, to urzad zazwyczaj staje
    po stronie pracownika.
    Wypowiedzenie 3 miesiace nie wchodzi w gre, bo strace mozliwosc zatrudniania
    (chyba 2 lata).

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-10 22:55:03
    Temat: Re: Jak zwolnic pracownika, ktory buntuje innych?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemek wrote:
    > Witam,
    >
    > W firmie mam pracownika, ktory namawial innych pracownikow do zwolnienia
    > grupowego. > Chodzilo o to, aby wszyscy sie zwolnili w jednym dniu.

    Wolno mu. Czy inni go posłuchają to ich sprawa.

    > Umowe ma podpisana na czas nieokreslony.
    >
    > Zwolnic dyscyplinarnie? Tylko co napisac?

    Prawdę. Że nie masz podstaw.

    > Z tego co wiem, to jak sie odwola do urzedu pracy, to urzad zazwyczaj
    > staje po stronie pracownika.

    > Wypowiedzenie 3 miesiace nie wchodzi w gre, bo strace mozliwosc
    > zatrudniania (chyba 2 lata).

    No to albo rybki albo akwarium.

  • 3. Data: 2009-04-10 23:46:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek pisze:

    > W firmie mam pracownika, ktory namawial innych pracownikow do zwolnienia
    > grupowego.

    Zwolnienia grupowe to robi pracodawca, a nie pracownicy - coś pokręciłeś.

    > Chodzilo o to, aby wszyscy sie zwolnili w jednym dniu.

    Czy nie masz przypadkiem na myśli wzięcia urlopu?

    > Umowe ma podpisana na czas nieokreslony.
    >
    > Zwolnic dyscyplinarnie?

    Takie nastroje pojawiają się z reguły, jak pracodawca jest łobuz i
    kantuje pracowników - zrób rachunek sumienia.

    > Tylko co napisac?

    Że pracownik jest brzydki, niedobry i nie chce ciebie przytulić ;->

    > Z tego co wiem, to jak sie odwola do urzedu pracy, to urzad zazwyczaj
    > staje po stronie pracownika.

    Sądu pracy.

    > Wypowiedzenie 3 miesiace nie wchodzi w gre, bo strace mozliwosc
    > zatrudniania (chyba 2 lata).

    Twój problem.

  • 4. Data: 2009-04-11 06:22:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemek wrote:

    > Wypowiedzenie 3 miesiace nie wchodzi w gre, bo strace mozliwosc
    > zatrudniania (chyba 2 lata).

    W oparciu o jaki przepis?

  • 5. Data: 2009-04-11 07:06:06
    Od: "Przemek" <m...@w...pl>

    > Zwolnienia grupowe to robi pracodawca, a nie pracownicy - coś pokręciłeś.

    Sami nie moga sie zwolic w grupie? Moga...

    > Czy nie masz przypadkiem na myśli wzięcia urlopu?

    Nie mialem.

    > Takie nastroje pojawiają się z reguły, jak pracodawca jest łobuz i
    > kantuje pracowników - zrób rachunek sumienia.

    Jakby kantowal, to by sie zwolnili, a jakos zostaja.
    To od samych pracownikow wiem, ze ich probowal buntowac.

    > Że pracownik jest brzydki, niedobry i nie chce ciebie przytulić ;->

    Dzieki za pomoc.

    > Sądu pracy.

    > Twój problem.

    Wazne stwierdzenie.

  • 6. Data: 2009-04-11 07:08:00
    Od: "Przemek" <m...@w...pl>

    > W oparciu o jaki przepis?

    Podobno jest tak, ze nie bede mogl zatrudniac przez urzad pracy.
    Nie moge np dac wypowiedzenia jednemu i zaraz zatrudnic drugiego.

  • 7. Data: 2009-04-11 07:13:56
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    Przemek pisze:
    > Jakby kantowal, to by sie zwolnili, a jakos zostaja.
    > To od samych pracownikow wiem, ze ich probowal buntowac.

    No to w czym jest problem? Masz lojalnych i zadowolonych pracowników,
    więc nie dadzą się zbuntować. Wręcz przeciwnie. Dadzą do zrozumienia tej
    czarnej owcy, że do nich nie pasuje. Sam się zwolni. :-)
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl

  • 8. Data: 2009-04-11 07:26:00
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Przemek pisze:

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Podobno jest tak, ze nie bede mogl zatrudniac przez urzad pracy.
    > Nie moge np dac wypowiedzenia jednemu i zaraz zatrudnic drugiego.
    nie mozesz zrobic tak
    - zwalniasz jednego
    potem idziesz do UP i dostajesz zatrdnienie na zatrudnienie :)

    przecierz ilosc stanowisk pracy Ci sie nie zmieni - nie zmniejszysz
    bezrobocia :)
    wiec w czym problem? :)

    --
    pozdros
    icek

  • 9. Data: 2009-04-11 09:05:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemek wrote:

    > Podobno jest tak, ze nie bede mogl zatrudniac przez urzad pracy.
    > Nie moge np dac wypowiedzenia jednemu i zaraz zatrudnic drugiego.

    A musisz zatrudniać przez urząd pracy?
    Przecież możesz sobie zatrudnić dowolnie kogoś.

  • 10. Data: 2009-04-11 10:29:05
    Od: "tHe mRuWa" <g...@D...com>

    W artykule news:grpn1s$j7$1@nemesis.news.neostrada.pl,
    niejaki(a): cef z adresu <c...@i...pl> napisał(a):

    > A musisz zatrudniać przez urząd pracy?
    > Przecież możesz sobie zatrudnić dowolnie kogoś.

    heh pewnie "stazystow" bierze, wiec placi UP...
    nie dosc ze ma pracownika za darmo/pol darmo to jeszcze wybrzydza:>

    --
    * Pozdrawiam
    * tHe mRuWa