  • 11. Data: 2009-04-11 16:40:09
    Temat: Re: ZUS w tym miesiącu PILNE help
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl>

    > Nic się nie zmieni.
    > Portal jest niezaktualizowany.

    to nie tak
    od tego roku będzie obowiązywała jedna stawka ( w oparciu o minimalną ,
    czyli zmiana raz w roku)
    a do tejpory zmieniali co kwartał ( w oparcou o średni a krajową
    aktualizowaną co kwartał)

    macso

  • 12. Data: 2009-04-11 16:44:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    macso wrote:

> [...]
    > minimalną , czyli zmiana raz w roku)
    > a do tejpory zmieniali co kwartał ( w oparcou o średni a krajową

    Tzn co nie tak?
    Już przecież przyklepali zmianę, że obowiązuje
    zdrowotna stała do końca roku. A społeczne jest już stałe
    od poczatku roku. Poza tym ulgowe społeczne i tak było
    stałe w ciągu roku i się nie zmieniało.
    Więc niech pit.pl sobie zaktualizuje zakres dat
    w jakich obowiązuje obecna stawka i bedzie OK.

  • 13. Data: 2009-04-11 16:58:01
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    macso w <news:grqh59$6i$1@inews.gazeta.pl>:

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl>

    > to nie tak
    > od tego roku będzie obowiązywała jedna stawka ( w oparciu o minimalną ,
    > czyli zmiana raz w roku)

    Nie do końca, bo przepis o u. wypadkowym obowiązuje od kwietnia do
    marca...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 14. Data: 2009-04-11 17:26:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > Nie do końca, bo przepis o u. wypadkowym obowiązuje od kwietnia do
    > marca...

    No i jeszcze wypadkowe.
    Co za burdel.
    Już widzę te korekty wkur... płatników...

  • 15. Data: 2009-04-11 17:37:14
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    > Nic się nie zmieni.
    > Portal jest niezaktualizowany.

    Z portalem www.pit.pl trzeba w ogóle uważać. Tu
    http://www.pit.pl/odliczenia_skladek_zus_291.php piszą, że składka zdrowotna
    do odliczenia za okres 01.03 (tabelka) wynosi 185,44 PLN, podczas gdy w
    rzeczywistości to 193,10 PLN.
    Takie drobne wprowadzenie ludzi w błąd.

    Pozdrawiam-
    zenek

  • 16. Data: 2009-04-11 18:38:02
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    zenek w <news:grqkl8$b4e$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

> [...]
    > do odliczenia za okres 01.03 (tabelka) wynosi 185,44 PLN, podczas gdy w

    Kolego, płacąc "terminowo" [1], w zeznaniu za marzec do rozliczenia
    masz ZUS za luty...

    [1] nie za wcześnie i nie za późno, czyli najczęściej pomiędzy 1 a 10
    dniem kolejnego miesiąca

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 17. Data: 2009-04-11 23:25:40
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    > Kolego, płacąc "terminowo" [1], w zeznaniu za marzec do rozliczenia
    > masz ZUS za luty...
    >
    > [1] nie za wcześnie i nie za późno, czyli najczęściej pomiędzy 1 a 10
    > dniem kolejnego miesiąca

    Nie zmienia faktu, że nie można napisać, że składka za okres 03 wynosi
    185,44. To składka za okres 02 (luty) płacona i odliczana (zwykle) w marcu
    a nie "za okres 03". Składka (do odliczenia) za okres 03 wynosi 193,10 i
    odliczana jest zwykle w kwietniu.

    Pozdrawiam-
    zenek

  • 18. Data: 2009-04-12 05:41:31
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    zenek w <news:grr9hs$dkv$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > Nie zmienia faktu, że nie można napisać, że składka za okres 03 wynosi
    > 185,44.

    I na tamtej stronie tak nie jest napisane.

    > To składka za okres 02 (luty) płacona i odliczana (zwykle) w marcu
    > a nie "za okres 03".

    Mieszasz okresy -- wyraźnie napisano w pierwszej kolumnie:
    *Za okres podatku dochodowego*, a nie _za okres ZUS_.

    Płacisz terminowo ZUS za luty w marcu i w kwietniu rozliczasz
    podatkowo marzec.

    > Składka (do odliczenia) za okres 03 wynosi 193,10 i
    > odliczana jest zwykle w kwietniu.

    Jak wyżej, część składki UZ zapłaconej za marzec w kwietniu odliczasz
    od podatku za kwiecień (okres podatkowy 042009)

    Czyli na stronie jest jak najbardziej poprawnie w tej kwestii.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 19. Data: 2009-04-12 22:15:41
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sun, 12 Apr 2009 01:25:40 +0200, zenek napisał(a):

> [...]
    > płacona i odliczana (zwykle) w marcu a nie "za okres 03".
    > Składka (do odliczenia) za okres 03 wynosi 193,10 i
    Niestety firma stojąca za pit.pl (AFAIK) również takie
    zamieszanie wprowadza w swoim oprogramowaniu. Składki płatne
    _do_ 10 MIESIĄCA chrzci składkami _za_ MIESIĄC. Ja już się w
    tym tak pogubiłem, że przez najbliższe 10 lat spodziewam się
    extra składek na rzecz ZUS ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 20. Data: 2009-04-13 08:14:13
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    j...@w...pl pisze:
    > płacę te preferencyjną składkę, w poprzednim miesiącu płaciłam
    > 224,24 społ. i 113,96 zdrowotne .
    > Ile miałam zapłacić do wczoraj ? społeczne się chyba nie zmieniło a
    > zdrowotne?dzięki z góry.

    Nikt nie zauwazyl, ze albo ci sie pomylilo teraz przy pisaniu, albo zle
    placiles skladki.
    Wyzsza kwota to zdrowotne, nizsza spoleczne.