  • 1. Data: 2007-05-30 10:58:02
    Temat: ZUS-umorzenie długów-jakie procedury?
    Od: "w...@w...pl" <n...@o...pl>

    Sytuacja jest następująca.Powstałe w wyniku DG (aktualnie zlikwidowanej)
    zaległości są nie do spłacenia.ZUS po osmiu latach (po raz pierwszy ! )
    przysłał wezwanie .Dłużnik odpisał że prosi o umorzenie gdyż nie spłaci tego
    zadłużenia.Co teraz się dzieje? Czy ZUS najpierw kieruje sprawę do komornika i
    Ten weryfikuje sprawę,czy rozpatruje wniosek rozmawiając z dłuznikiem ?

    ADM

  • 2. Data: 2007-05-30 11:23:47
    Temat: Re: ZUS-umorzenie długów-jakie procedury?
    Od: "Ewa" <p...@s...cc.pl>

    Czy ta zaleglosc nie jest aby przedawniona? Ustawa o 10 latach weszla
    dopiero w 2003 wiec podlegaja jej te zaleglosci, ktore powstaly po jej
    wejsciu w zycie.

    Prosze sobie wyobrazic, ze w 2002 wyrzuca sie dokumenty, ktorych nie trzeba
    juz przechowywac bo 5 lat minelo a tu w 2003 wchodzi ustawa i masz je miec
    bo np. ZUS "zgubil" Twoje dowody wpłaty....a Ty juz zgodnie z obowiazujacym
    prawem mogles je w 2002 roku wyrzucic....

    Zaznaczam, ze nie jestem prawnikiem.

    Pozdrawiam
    TP

  • 3. Data: 2007-05-30 14:08:19
    Od: "e...@p...wp" <l...@o...pl>

    > Czy ta zaleglosc nie jest aby przedawniona? Ustawa o 10 latach weszla
    > dopiero w 2003 wiec podlegaja jej te zaleglosci, ktore powstaly po jej
    > wejsciu w zycie.

    Zaległości sięgaja lat 1999-2004,ale nie wydaje mi się aby do 2003 roku
    obowiązywało 5 lat .

    Tom

  • 4. Data: 2007-05-31 10:08:51
    Od: "Ewa" <p...@s...cc.pl>

    > Zaległości sięgaja lat 1999-2004,ale nie wydaje mi się aby do 2003 roku
    > obowiązywało 5 lat .
    To sie nie wydaje :-) Ustawa obejmujaca 10 lat weszla w 2003 roku a
    wczesniej bylo 5 lat.
    To wiem na pewno. Sprawz u prawnika jak masz watpliwosci bo mysle, ze w
    Twoim przypadku warto to zrobic.

    Pozdrawiam
    TP