  • 1. Data: 2007-05-30 09:37:23
    Temat: Garaz - spoldzielnia chce mnie zrobic w konia?
    Od: "p...@g...com" <p...@g...com>

    Sprawa wyglada tak... Jest (ostatnie) podziemne miejsce postojowe do
    kupienia w moim bloku, aktualnie jest wynajmowane komus innemu. Ten
    ktos jest czlonkiem spoldzielni, tak jak ja. W umowie najmu ta osoba
    nie miala zastrzezonego prawa pierwokupu i nigdy nie wyrazila takiej
    checi (pomimo publicznych informacji w biuletynie o coraz mniejszej
    ilosci dostepnych miejsc), natomiast wynajmuje to miejsce od 2-3 lat.
    W momencie jak zlozylem pismo z oferta kupna tego miejsca,
    spoldzielnia wyslala (POLECONYM) miesieczne wypowiedzenie do tej
    osoby, nastepnie skontaktowala sie z ta osoba telefonicznie. Podczas
    tej rozmowy ta osoba zrobila awanture, ze ona chce kupic to miejsce.
    Nie wiem, czy odebrala ten polecony. Pomimo, ze ja pismo-oferte
    zlozylem TYDZIEN temu a ta osoba zlozyla to pismo WCZORAJ, prezes
    spoldzielni sugeruje, ze to ona dostanie to miejsce. Wkurza mnie to,
    bo w moim uznaniu jest to bardzo niesprawiedliwe. Bardzo mi zalezy na
    tym miejscu, bo to jest ostatnie w moim bloku.

    Ma ktos dobry pomysl, jak przeforsowac moje racje? Oficjalna decyzja
    jeszcze nie zapadla... Wizja przerzucania sie w nieskonczonosc
    odwolaniami z ta druga osoba nie jest wcale atrakcyjna...

  • 2. Data: 2007-05-30 10:02:46
    Temat: Re: Garaz - spoldzielnia chce mnie zrobic w konia?
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu p...@g...com porozsypywal nastepujace haczki:
    > Nie wiem, czy odebrala ten polecony. Pomimo, ze ja pismo-oferte
    > zlozylem TYDZIEN temu a ta osoba zlozyla to pismo WCZORAJ, prezes
    > spoldzielni sugeruje, ze to ona dostanie to miejsce.
    A na jakiej zasadzie zostanie podjeta decyzja? Kto pierwszy ten lepszy,
    kto da wiecej, losowanie czy jeszcze jakis inny sposob?
    Moze tamtego kolesia nie bylo, moze mial cos wazniejszego na glowie i
    nie mial wczesniej czasu na zgloszenie sie do spoldzielni?
    > bo w moim uznaniu jest to bardzo niesprawiedliwe. Bardzo mi zalezy na
    > tym miejscu, bo to jest ostatnie w moim bloku.
    Dla Ciebie byloby niesprawiedliwe jesli to on dostanie miejsce, dla
    niego byloby niesprawiedliwe jesli Ty - bo on juz sie do niego przywiazal;P
    Wszystko sie rozbija o zasady na jakich Wasze oferty beda rozpatrywane.
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-05-30 13:59:54
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    .com...
    > Pomimo, ze ja pismo-oferte
    > zlozylem TYDZIEN temu a ta osoba zlozyla to pismo WCZORAJ, prezes
    > spoldzielni sugeruje, ze to ona dostanie to miejsce.

    Nie ma znaczenia kto był pierwszy, tamta osoba ma zastrzeżone prawo
    pierwokupu i właśnie chce z niego skorzystać.

  • 4. Data: 2007-05-31 07:04:20
    Od: Andrzej Wróblewski <c...@c...pl>

    > Nie ma znaczenia kto był pierwszy, tamta osoba ma zastrzeżone prawo
    > pierwokupu i właśnie chce z niego skorzystać.

    Zalozmy, ze mowa jest o lokalu uzytkowym w bloku. Jest on wynajmowany
    przeze mnie przez 20 lat, spoldzielnia chce:

    a) sprzedac ten jeden lokal;

    b) polaczyc go z sasiednim lokalem i toaleta po czym adaptowac na lokal
    mieszkalny i wyprowadzic do niego eksmitowanych;

    Czy w tych sytuacjach jako wynajmujacy tez mam prawo pierwokupu?
    Zaznaczam, ze w umowie wynajmu bylo zagwarantowane, mozliwosc wykupu
    byla jakies 10 lat temu przez kilka miesiecy, ale nie zostalem o niej
    poinformowany.

    Pozdrawiam,

    Andrzej