  • 1. Data: 2004-07-01 12:45:33
    Temat: ZUS odsetki
    Od: "Siwy" <p...@p...onet.pl>

    Sprawa wyglada tak:

    1. W dniu 31.12.2001r. w następswie wypadku zmarł moj ojciec.
    2. W styczniu został złożony wniosek o jedn. odszkodowanie z tytułu wypadku w
    drodze z pracy.
    3. ZUS oczywiscie sie migal i po 2-letniej batali sad uznal to za wypadek (w
    marcu tego roku).
    3. ZUS przsyznał odszkodowanie bez jakichkolwiek odsetek

    Moje pytanie dotyczy tych wlasnie odsetek tzn. czy sie należa czy nie.
    Na jaki dzien ZUS ustala to prawo do swiadczenia, na dzien zlozenia wniosku (bo
    wtedy odsetki), czy wyrok sadu ?

    Z gory dzieki za rady bo nie wiem co robic, czy sie odwolywac
    (i na co sie powolac)

  • 2. Data: 2004-07-01 18:50:14
    Temat: Re: ZUS odsetki
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Siwy" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wniosku (bo
    > wtedy odsetki), czy wyrok sadu ?
    >
    > Z gory dzieki za rady bo nie wiem co robic, czy sie odwolywac

    jeżeli sąd nie przyznał ci odsetek w wyroku to masz przechlapane
    zus ci ich sam nie naliczy
    chyba że trafisz na kogoś kto będzie się bał bardziej ciebie niż kontroli
    wewnętrznej:))
    musisz wystapić z powództwem do sądu o odsetki

  • 3. Data: 2004-07-02 06:52:29
    Od: "Siwy" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > wewnętrznej:))
    > musisz wystapić z powództwem do sądu o odsetki

    Sad odsetek nie uznal ale wysokosc kwoty ustalono na podstawie pierwszego
    wyroku (Zus sie sadzi do konca :) ), ktory byl w czerwcu 2003 !
    Od tego czasu to chyba jednak powinny byc odsetki ??

  • 4. Data: 2004-07-02 18:52:25
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    > Sad odsetek nie uznal ale wysokosc kwoty ustalono na podstawie pierwszego
    > wyroku (Zus sie sadzi do konca :) ), ktory byl w czerwcu 2003 !
    > Od tego czasu to chyba jednak powinny byc odsetki ??

    dla pełnej jasności:
    1. należą ci się odsetki od 31 dnia po uprawomocnieniu się wyroku sądu I
    instancji
    czyli od dnia ogłoszenia wyroku sądu okręgowego
    masz tydzień na zgłoszenie wniosku o uzasadnienie
    plus
    czas na sporządzenie uzasadnienia
    plus dwa tygodnie na na wniesienie apelacji
    od dnia następnego po dniu kiedy upływa termin do wniesienia apelacji
    liczysz 30 dni i od tej daty zus powinien naliczyć ci odsetki
    ja tak zawsze robie :))
    chyba że wierchuszka wypnie się na prawa wnioskodawcy i nic nie napisze o
    odsetkach ;((
    2. jeżeli wniosłeś apelację i sąd apelacyjny przyznał ci prawo do
    świadczenia to odsetki przysłucgują ci od dnia 31-go po ogłoszeniu wyroku
    sądu apelacyjnego, który jest wykonalny natychmiast

  • 5. Data: 2004-07-03 12:43:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jul 2004, Siwy wrote:
    [...]
    >+ Od tego czasu to chyba jednak powinny byc odsetki ??

    Problem zdaje się w tym że odsetek trzeba ZAŻĄDAĆ !!
    Żądałeś odsetek w pozwie ? Jeśli nie - to jak sąd miał ci
    zasądzić coś czego nie chcesz ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd