  • 21. Data: 2009-04-28 12:54:16
    Temat: Re: ZUS - niby zalegla a oplacona skladka
    Od: "Roman Maternik" <r...@n...ru>

    news:gt6ts7$5lc$2@news.onet.pl...

    > - w 1999r. był 5letni termin przedawnienia, czy wprowadzenie 10-letniego
    > terminu dotyczy również składek przed dokonaniem zmian?

    Tak, jest orzeczenie SN, że jeśli składka była wymagalna w styczniu 2003
    (tj. w momencie wprowadzenia nowelizacji ustawy), to dotyczy jej 10 letni
    okres przedawnienia.

    --
    pozdrawiam

  • 22. Data: 2009-04-28 12:56:32
    Od: "Roman Maternik" <r...@n...ru>

    > A najlepiej niech ZUS dokładnie poszuka, czy nie dostali przelewu...

    ZUS obiecał że poszuka, czekam na telefon, a biznes który miał być
    finansowany z dotacji leży, bo nie mam zaświadczenia. Kochany ZUS.

    --
    pozdrawiam

  • 23. Data: 2009-04-28 12:58:15
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> naskrobał/a w

    > kpc:

    Co ma ZUS do KPC?

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 24. Data: 2009-04-28 13:00:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Roman Maternik pisze:
> [...]
    >
    > Tak, jest orzeczenie SN, że jeśli składka była wymagalna w styczniu 2003
    > (tj. w momencie wprowadzenia nowelizacji ustawy), to dotyczy jej 10

    A sprawdzałeś, czy składki ze stycznia 1999 nie przedawniły się aby w
    styczniu 2009? (tudzież 10 lutego 2009r.?) - art 24 ustawy o systemie
    ubezpieczeń społecznych "Należności z tytułu składek ulegają
    przedawnieniu po upływie 10 lat, licząc od dnia, w którym stały się
    wymagalne..."

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2009-04-28 13:01:24
    Od: "Roman Maternik" <r...@n...ru>

> [...]
    > ubezpieczeń społecznych "Należności z tytułu składek ulegają przedawnieniu
    > po upływie 10 lat, licząc od dnia, w którym stały się wymagalne..."

    Na razie mam "pewne info" z ZUS-u że przedawnienie dotyczy tylko składki
    zdrowotnej. Muszę to sprawdzić.

    --
    pozdrawiam

  • 26. Data: 2009-04-28 13:01:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Goomich pisze:
    > Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> naskrobał/a w

    > Co ma ZUS do KPC?

    Nie obowiązuje go?

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2009-04-28 13:04:18
    Od: "Roman Maternik" <r...@n...ru>

    > A może ktoś po prostu chce dostać w łapę???

    Dostaną, mają jak w banku ;) nie odpuszczę psubratom.

    --
    pozdrawiam

  • 28. Data: 2009-04-28 13:05:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

  • 29. Data: 2009-04-28 13:08:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Roman Maternik pisze:
    > wiadomości news:gt6utq$8dl$3@news.onet.pl...

    > Dostaną, mają jak w banku ;) nie odpuszczę psubratom.

    Można powiedzieć, że to jest pewne, jak przelew bankowy ;)

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2009-04-28 13:13:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 28 Apr 2009 15:01:24 +0200, Roman Maternik napisał(a):

    > Na razie mam "pewne info" z ZUS-u że przedawnienie dotyczy tylko składki
    > zdrowotnej. Muszę to sprawdzić.

    Też się. Ale nie wiem czy nie na koniec roku (jak podatkowe)?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl