    From: "asd" <a...@a...asd>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: ZUS i renta
    Date: Mon, 5 Dec 2005 20:32:47 +0100

    na poczatku tego roku zrezygnowalem z nauki, w zwiazku z czym powinienem
    przestawac dostawac rente po ojcu ,
    niestety tak sie nie stalo(tego akurat matka nie dopilnowala,ona zalatwia
    wszystko z zusem) i dostawalem ja az do czerwca.

    Co ciekawe, w momencie gdy sie ucze - renta jest o ~80pln wieksza niz jesli
    bylaby tylko na moja matke.

    Od pazdziernika zaczalem studia na innym kierunku, o czym zus zostal
    poinformowany(zawsze to pare groszy wiecej, jak daja to czemu nie brac)
    2 tygodnie temu dostalem nawet wyrownanie za 2 poprzednie miesiace(900pln) a
    dzisiaj pisemko ze nieslusznie pobieralem rente
    od marca do czerwca tego roku w zwiazku z czym jestem winien im 2k +
    odsetki.
    Napisali rowniez ze mam im to przelac w przeciagu nastepnych 30 dni, albo
    beda zabierac 50% z renty ktora dostaje.
    Pytanie jest takie czy mozna jakos uniknac splaty tej kwoty(oficjalnie nie
    pracuje, od czasu do czasu umowa zlecenie),
    szkole co miesiac oplacic musze i zyc za cos tez trzeba...

    najchetniej to wogole zerwal bym jakikolwiek kontakty z tym urzedem...to juz
    nie pierwszy raz gdy chca jakies pieniadze,
    i to zawsze w najmniej oczekiwanym momencie, i zawsze kurwac mac biednemu :(