  • 1. Data: 2003-02-26 11:57:21
    Temat: ZUS-dobrowolne ubezp.
    Od: "zeen" <z...@m...com>

    Witam!
    Być może był już ten temat - nie udało mi się nic wygrzebać na ten temat.
    Jeśli tak było proszę o info - poszukam raz jeszcze.
    Sprawa wygląda następująco
    osoba wykonująca wolny zawód ubezpieczyła się dobrowolnie
    przy którejś wpłacie spóźniła się co spowodowało rozwiązanie umowy
    nie będąc tego świadoma płaciła dalej
    efekt taki że od prawie 2 lat jest nieubezpieczona i posłała na konto zus
    sporo pieniędzy
    pytanie: czy jest szansa na odzyskanie tych pieniędzy w jakiejkolwiek formie
    (np na poczet przyszłych składek). jakie dokumenty trzeba przygotować.

    Pozdrawiam
    Zenek

  • 2. Data: 2003-02-26 20:38:36
    Temat: Re: ZUS-dobrowolne ubezp.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Feb 2003, zeen wrote:
    [...]
> [...]
    >+ (np na poczet przyszłych składek). jakie dokumenty trzeba przygotować.

    OiW są dwie drogi:
    1. Podanie do naczelnika oddziału ZUS. Często "przywracają termin".
    2. Żądanie zwrotu.
    O ile widzę w komentarzach - to zwrotu z zasady odmawiają, tak
    samo "z zasady" przegrywają przed NSA bo sprawa jest oczywista.

    Komentarz powyżej dotyczy składki chorobowej (przy DG, kiedy
    to jest dobrowolna) ale nie widzę powodu żeby przy innych miało
    być inaczej !

    pzdr, Gotfryd
    (nie prawnik - DG opłacający "cały" ZUS)