  • 1. Data: 2003-02-26 10:02:20
    Temat: Podwojne obywatelstwo a polski paszport
    Od: "tg197" <t...@p...onet.pl>

    Szanowni Grupowicze

    moje pytanie dotyczy wyrobienia nowego paszportu (w moim przypadku stary
    stracil waznosc w styczniu br.), a konkretnie interesuje mnie to, czy we
    wniosku o wydanie nowego paszportu musze wpisac fakt posiadania rowniez
    innego obywatelstwa
    niz polskie? Osobiscie wydaje mi sie, ze nie musze tej informacji podawac i
    wystarczy ze wpisze, ze posiadam obywatelstwo polskie. Nie wiem czy moje
    rozumowanie jest prawidlowe ale z prawa miedzynarodowego wynika, ze
    obywatelstwo kraju w ktorym sie przebywa, czyli w moim przypadku
    obywatelstwo polskie ma pierwszenstwo podczas pobytu w Polsce.
    W zwiazku z tym dla panstwa polskiego jestem Polakiem zas podczas pobytu w
    Niemczech (posiadam rowniez obywatelstwo niemieckie) jestem traktowany jako
    Niemiec. W pozostalych krajach moge sam zdecydowac jakimi dokumentami bede
    sie poslugoiwac.Jezeli takie rozumowanie byloby prawidlowe to wynika z tego,
    ze we
    wniosku o wydanie polskiego paszportu powinienem wpisac, ze posiadam tylko
    obywatelstwo polskie nie wspominajac nic
    o obywatelstwie niemieckim. Czy moje rozumowanie jest prawidlowe, czy tez w
    omawianym wniosku wpisac wszystkie posiadane obywatelstwa?

    tg197