  • 1. Data: 2008-10-06 19:12:49
    Temat: ZUS (dlugie)
    Od: piotrekd1 <p...@i...pl>

    mam pytanko, czy ZUS ma obowiazek powiadomic dluznika o powstalym
    dlugu??? A sprawa wyglada w skrocie tak: w 2003 roku bylem prezesem
    zarzadu spolki z oo,wszystkie skladki w zusie byly oplacane bez
    zadnych opoznien,w terminie.Na poczatku stycznia 2004 roku zlozylem
    rezygnacje z zajmowanego stanowiska,odbylo sie walne zgromadzenie,
    na ktorym mnie odwolano i ustanowiono nowego prezesa zarzadu.Jakie
    bylo moje zdziwienie gdy tydzien temu po prawie 5 latach dostalem
    pismo z zus o rozpoczeciu postepowania administracyjnego w sprawie
    zadluzenia spolki.Po wizycie w zus okazalo sie ze nie zostala
    zaplacona skladka za miesiac grudzien 2003.Zgodnie z przepisami
    spolka musiala zaplacic za zus do 15 stycznia 2004.ja zlozylem
    odwolanie 7 stycznia.Czy zus tak do konca ma racje, uznajac mnie
    winnym zadluzenia spolki?? dodam tylko ze dostalem od ksiegowosci
    RMUA z ktorego wynika ze skladki za ten grudzien 2003 ri\oku zostaly
    oplacone, RMUA zostalo wystawione 9 stycznia, wiec bylem w 100%
    pewny oplacenia skladek za miesiac grudzien. przez 5 lat ZUS nie
    wyslal do mnie ani jednego powiadomienia, ponaglenia, nic poprostu
    zero. Przez ten czas urosly odsetki w wysokosci okolo 15 tysiecy
    zl.Bardzo ku;turalna pani w zus powiedziala mi ze oni nie maja
    obowiazku zawiadamiania o powstalum dlugu.Tylko w jaki sposob ja
    mialem wiedziec ze taki dlug w spolce powstal????? Czy ma ktos
    jakies pomysly jak wybrnac z tej sytuacji????

  • 2. Data: 2008-10-06 19:43:12
    Temat: Re: ZUS (dlugie)
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "piotrekd1" <p...@i...pl> napisal w wiadomosci
    f.googlegroups.com...
    > mam pytanko, czy ZUS ma obowiazek powiadomic dluznika o powstalym
    > dlugu???

    czyja skladka nie zostala zaplacona ( twoja czy wszystkich pracowników)
    wobec kogo ZUS prowadzi postepowanie ( przeciw spólce, tobie jako prezesowi
    czy tobie jako prcownikowi)

    macso

  • 3. Data: 2008-10-06 20:24:58
    Od: piotrekd1 <p...@i...pl>

    On 6 Paź, 21:43, "macso" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > wobec kogo ZUS prowadzi postepowanie ( przeciw spólce, tobie jako prezesowi

    nie zostala zaplacona skladka za wszystkich (prawdopodobnie)
    pracownikow,wlacznie ze mna.
    w zawiadomieniu zus napisal,ze w dniu tym i tym zostalo wszczete
    postepowanie administracyjne z urzedu wobec mnie w sprawie
    przeniesienia odpowiedzialnosci za zadluzenie spolki. Nic wiecej w tym
    zawiadomieniu nie ma.

  • 4. Data: 2008-10-07 01:17:42
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "piotrekd1"

> [...]

    postepowanie administracyjne z urzedu wobec mnie w sprawie
    przeniesienia odpowiedzialnosci za zadluzenie spolki. Nic wiecej w tym

    hm
    a jak z następnym Zarządem. Działał po styczniu 2004 ??
    Jeśli nie, to masz marne szanse na wybronienie się.

    macso

  • 5. Data: 2008-10-07 06:26:42
    Od: piotrekd1 <p...@i...pl>

    On 7 Paź, 03:17, "macso" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > hm
    > a jak z następnym Zarządem. Działał po styczniu 2004 ??
    > Jeśli nie, to masz marne szanse na wybronienie się.

    z tego co wiem po mnie bylo jeszcze 2 prezesow zarzadu.Nikt po mnie
    nie dotrzymal obowiazku zmian w KRS dotyczacych zarzadu.Dlatego tez
    uprzejma pani powiedziala ze postepowanie dotyczy mnie gdyz ja
    znajduje sie aktualnie w KRS. A czu ZUS nie powinien zaczac tego
    postepowania poczawszy od spolki i jej kont?? Co z wspolnikami i
    kapitalem zalozycielskim?? i ponawiam pytanie czy jesli ZUS uwaza mnie
    od poczatku za osobe na ktorej spoczywa wina zadluzenia spolki , to
    czy nie powinienem dostac chocby jakiegos wezwania do splaty ??? tylko
    od razu postepowanie administracyjne???

  • 6. Data: 2008-10-07 14:59:44
    Od: "Jayin" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "piotrekd1" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
> [...]
    > ktorej spoczywa wina zadluzenia
    > spolki , to czy nie powinienem dostac chocby jakiegos wezwania do splaty

    Z tego co wiem, to ZUS nie ma obowiązku powiadamiania płatnika o
    zaległościach w składkach - w znanym mi przypadku: zdrowotnych i
    społecznych. Jeśli powstanie niedopłata w jakiejś składce, lub składka nie
    zostanie opłacona - to ze strony ZUSu nie zostają wysyłane żadne
    powiadomienia do "dłużnika", tylko np. ustaje ubezpieczenie, rosną odsetki
    ewentualne itd... Po dłuższym czasie pewnie rozpoczyna się postępowanie
    administracyjne - jeśli zadłużenie jest "wykryte" i spore. Wynika z tego, że
    płatnik musi sam co jakiś czas kontrolować swoje papiery w ZUSie, czy
    wszystko jest OK i czy czasem nie ma niedoplaty, chociażby w postaci kilku
    złotych. Paranoja lekka :-)

    Być moze w Twoim wypadku jest podobnie. Powstało zadłużenie/niedopłata, ZUS
    nie miał obowiązku (a dobrej woli najczęściej w urzędach brak) by
    powiadamiać pisemnie o tym zadłużeniu, w celu jego uregulowania - zamiast
    tego powstała sprawa administr. Trzeba by się spytać bezpośrednio w ZUSie.

    pozdrawiam

    J.B.

  • 7. Data: 2008-10-07 15:31:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    piotrekd1 wrote:

> [...]

    A nie można odpisać grzecznie ZUSowi, że źle adresował
    pismo i swoje roszczenia?
    Rozumiem, że jakieś kopie protokołu
    z walnego masz - nawet jeśli prawda jest inna - np jesteś dalej prezesem
    :-),
    to zawsze zyskasz troche czasu na ustalenie obrony. A swoją drogą nie
    zajrzałeś do KRS,
    żeby zobaczyć czy nowy zarząd zmienił wpisy?
    Kto (oprócz ksiągowej) przez te lata podpisywał dokumenty finansowe do sądu?

    PS
    Naprawdę wierzysz, ze z wypełnionego RMUA wynika,
    że składki zostały opłacone?

  • 8. Data: 2008-10-08 11:26:09
    Od: piotrekd1 <p...@i...pl>

    On 7 Paź, 17:31, "cef" <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    >
    > PS
    > Naprawdę wierzysz, ze z wypełnionego RMUA wynika,

    Oczywiscie ze mam kopie protokolu z walnego,dokumenty swiadczace o
    tym iz prezesem zarzadu jest od 8 stycznia inna osoba.Jesli chodzi o
    RMUA to nigdy nie mialem podejrzen o to iz skladki nie sa oplacone.A
    jesli spolka ma czas oplacenia zusu do 15 stycznia (mowimy caly czas
    o skladce za grudzien ) to czy ja odchodzac ze stanowiska 7 stycznia
    popelnilem wobec zusu wykroczenie??? Czy takie wykroczenie moze
    popelnil moj nastepca, gdyz to on bedec prezesem zarzadu od 8 stycznia
    nie dopelnil obowiazku oplacenia skladki w zus za ten grudzien.Kto wg
    Was tak naprawde odpowiada w tym przypadku????

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2008-10-10 15:08:44
    Od: wombi <w...@n...onet.eu>

    piotrekd1 pisze:

> [...]
    > nie dotrzymal obowiazku zmian w KRS dotyczacych zarzadu.Dlatego tez
    > uprzejma pani powiedziala ze postepowanie dotyczy mnie gdyz ja

    Niech Pani w ZUS-ie przeczyta to co napisał Olgierd:
    http://olgierd.bblog.pl/wpis,co;zrobic;gdy;nowy;zarz
    ad;spolki;nie;zglasza;zmian;do;krs,11527.html