  • 1. Data: 2008-10-06 19:09:27
    Temat: Prawo budowlane a wymiana drzwi i wymiana inst elektrycznej
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Przy okazji zalania mnie byl u mnie w domu prezes SM. Okazalo sie, ze robie
    drobny remont w mieszkaniu. Prezes zaczal sie awanturowac ze nie zglosilem
    do SM a wlasciwie, ze nie wystapilem o zgode na remont.

    Teraz moje pytanie czy prawo budowlane (bo na takowe powoluje sie prezes)
    wymaga uzyskania zgody na demontaz drzwi kuchennych z powiekszeniem wneki o
    okoli 10 cm ?? Sciana dzialowa. Do tego modernizuje instalacje elektryczna
    bez wnikania w elementy konstrukcyjne budynku.

    W pismie grozi mi zawiadomieniem powiatowego inspektora nadzoru budowlanego
    jezeli nie wystapie do prezesa o zgode.

    Nie zmieniam drzwi wejsciowych, okien ani nic innego co mogloby miec wplyw
    na czesci wspolne i konstrukcyjne budynku.

    Icek

  • 2. Data: 2008-10-06 20:26:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Icek pisze:

> [...]
    > okoli 10 cm ?? Sciana dzialowa. Do tego modernizuje instalacje elektryczna
    > bez wnikania w elementy konstrukcyjne budynku.

    Przeczytaj prawo budowlane. Pamiętaj też, że nie jesteś właścicielem
    lokalu - właścicielem jest spółdzielnia. Ty masz tylko lokatorskie lub
    własnościowe prawo do lokalu.

    > W pismie grozi mi zawiadomieniem powiatowego inspektora nadzoru budowlanego
    > jezeli nie wystapie do prezesa o zgode.

    Co do zasady wymagana jest zgoda właściciela.

    > Nie zmieniam drzwi wejsciowych, okien ani nic innego co mogloby miec wplyw
    > na czesci wspolne i konstrukcyjne budynku.

    Zmieniasz instalację, zmieniasz rozkład wnętrz.

  • 3. Data: 2008-10-06 21:53:40
    Od: Wiktor <...@...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Przeczytaj prawo budowlane. Pamiętaj też, że nie jesteś właścicielem
    > lokalu - właścicielem jest spółdzielnia. Ty masz tylko lokatorskie lub
    > własnościowe prawo do lokalu.

    A gdzie on napisał, że ma spółdzielcze-własnościowe prawo do lokalu?
    Sama wzmianka o spółdzielni i prezesie niczego nie implikuje.

    Wiktor

  • 4. Data: 2008-10-06 22:50:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wiktor pisze:

    > A gdzie on napisał, że ma spółdzielcze-własnościowe prawo do lokalu?
    > Sama wzmianka o spółdzielni i prezesie niczego nie implikuje.

    W spółdzielniach można mieć lokatorskie, własnościowe albo służbowe.
    Innej możliwości brak. No, jeszcze ewentualnie wynajęte.

  • 5. Data: 2008-10-06 23:26:52
    Od: Tomasz Kałużny <v...@o...pl>

> [...]
    > okoli 10 cm ?? Sciana dzialowa. Do tego modernizuje instalacje elektryczna

    Jak najbardziej podpada to pod PINB, bo w prawie budowlanym nie ma
    rozgraniczenia na sciany dzialowe i nosne (jak mysli wiele z osob z ktorymi
    przychodzi mi rozmawiac), oraz instalacja elektryczna jako element projektu
    budowlanego powinna miec projekt zmian zatwierdzony przez uprawanionego
    elektryka i zgloszony w odpowiednim urzedzie. Tyle teoria, natomiast
    praktyka... ;) Roznie to bywa :)

    Pozdrawiam, Tomek.

  • 6. Data: 2008-10-07 06:23:31
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > A gdzie on napisał, że ma spółdzielcze-własnościowe prawo do lokalu?
    > Sama wzmianka o spółdzielni i prezesie niczego nie implikuje.

    wlasnosc zostala wyodrebniona.

    Tak czy inaczej prezes sie fura, ze to wszystko wymaga jego zgody.

    Icek

  • 7. Data: 2008-10-07 06:48:43
    Od: Wiktor <...@...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > W spółdzielniach można mieć lokatorskie, własnościowe albo służbowe.
    > Innej możliwości brak. No, jeszcze ewentualnie wynajęte.

    No patrz, a ja mam wyodrębnioną własność w bloku zarządzanym przez
    spółdzielnię

    --
    Wiktor

  • 8. Data: 2008-10-07 14:10:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wiktor pisze:

    > No patrz, a ja mam wyodrębnioną własność w bloku zarządzanym przez
    > spółdzielnię

    Pojedynczy lokal? Osobliwe - do niedawna było tak, że minimalne
    wyodrębnienie to blok lub ewentualnie jedna "klatka", i wtedy prezes
    spółdzielni nic nie miał do gadania. Tylko zarząd utworzonej w ten
    sposób wspólnoty.

  • 9. Data: 2008-10-07 14:12:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Icek pisze:

    > wlasnosc zostala wyodrebniona.

    A, to przepraszam... Jak się tym interesowałem wyodrębnienie
    pojedynczego lokalu było niespotykane/niemożliwe.

    > Tak czy inaczej prezes sie fura, ze to wszystko wymaga jego zgody.

    Jeśli faktycznie jesteś właścicielem a nie tylko posiadaczem tego
    lokalu, to JEGO zgoda nie jest formalnie potrzebna.

    Ale może być złośliwy i zrobić donos do nadzoru budowlanego.

  • 10. Data: 2008-10-07 15:53:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Oct 2008, Andrzej Lawa wrote:

    > Jeśli faktycznie jesteś właścicielem a nie tylko posiadaczem tego
    > lokalu, to JEGO zgoda nie jest formalnie potrzebna.

    Tak się zastanawiam, czy (np. z mocy przepisów) nie jest tak, że
    w razie własności mieszkania w budynku spółdzielczym sp-nia
    nie jest czasem "zarządcą z urzędu".
    Ale nie chce mi się czytać w przepisach :], może ktoś naprostuje
    co mi się źle wydaje ;)

    pzdr, Gotfryd