  • 1. Data: 2005-06-20 15:46:49
    Temat: ZUS a zajęcie wierzytelności u mojego kontrahenta
    Od: "=== igoR ===" <i...@N...gazeta.pl>

    Witam.

    Walczę z ZUSem o umorzenie zaległości. Wyczerpałem już wszystkie możliwe
    ścieżki, został złożony wniosek do WSA. W międzyczasie miałem kontrolę z US,
    i po tej kontroli mój wiodący kontrahent, z którego "żyję", dostał pismo z
    tegoż US o zajęciu, a własciwie, o przekazywaniu wszystkich należnych mi
    pieniedzy do US, zamiast mi.

    "Na podstawie art. 89 par. 1 ustawy z dnia 17.06.1966 r. o postępowaniu
    egzekucyjnym w administracji (Dz.U. z 2002 roku, nr 110, poz. 968 z późn.
    zmianami), zwanej dalej "ustawą", wzywa się w.wym. dłużnika, aby należnej od
    niego kwoty z tytułu wierzytelności pieniężnych bez zgody organu
    egzekucyjnego nie uiszczał zoibowiązanemu"

    Co z tym fantem?
    Naprawdę US może się "wtrącać" w rozliczenia pomiędzy kontrahentami?
    Jak to ugyźć, aby było dobrze?

    --
    Pozdrawiam,

    igoR

  • 2. Data: 2005-06-20 16:12:03
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > Co z tym fantem?
    > Naprawdę US może się "wtrącać" w rozliczenia pomiędzy kontrahentami?
    > Jak to ugyźć, aby było dobrze?

    Oczywiscie ze moze. To egzekucja z wierzytelnosci pienieznej. Nie bardzo
    jest co z tym zrobic. Mozna jedynie zapobiec przymusowej egzekucji tej kwoty
    od dluznika zajetej wierzytelnosci (tej firmy ktora jest ci dluzna te
    pieniadze) pod warunkiem ze firma ta zlozy US oswiadczenie ze nie uznaje tej
    wierzytelnosci. Jesli w oswiadczeniu wskaze ze wierzytelnosc uznaje (US
    wzywa do zlozenia oswiadczenia w przedmiocie uznania lub nie zajetej
    wierzytelnosci) to bedzie musiala ja zaplacic US. Jesli tego nie zrobi US
    wyegzekwuje te od nich te kwote wszelkimi mozliwymi sposobami. Jedyna rada
    to zlozyc oswiadczenie odmawiajace uznania wierzytelnosci. Wtedy US nie
    bedzie mogl jej egzekwowac. Oczywiscie wierzytelnosc pozostanie nadal zajeta
    i nie bedzie mozna zaplacic jej do twoich rak, az do wycofania zajecia przez
    US. Ale powinno to skutecznie przedluzyc egzekucje az do rozstrzygniecia
    sprawy przez WSA.

    Dan

    Dan

    Dan

  • 3. Data: 2005-06-20 19:29:03
    Od: "=== igoR ===" <i...@g...pl>

> [...]
    > to zlozyc oswiadczenie odmawiajace uznania wierzytelnosci. Wtedy US nie

    Wystarczy samo sformułowanie: nie uznajemy wierzytelności?
    W sumie jest podstawa, wystawiam fakturę co miesiąc, obecnie jestem na zero w
    rozliczeniach, czyli...
    Mogą nie uznawać wierzytelności.
    A zajętośc opiewa według US na kwotę moich kilkumiesięcznych obrotów. Jeden
    miesiąc bez kasy i leżę, bo nie zapłacę PITu, VATu, leasingu, chaty, ZUS
    pomijam, bo obecnie reguluję, itp.
    I drugie: zawiadomienie o zajęciu przyszło na społkę cywilną, z którą
    wspołpracuję, ale działam też z firmą, która jest własnością jednego z
    włascicieli sc. Czy z tą firmą mogę się spokojnie rozliczać?

    --
    Pozdrawiam,

    igoR

  • 4. Data: 2005-06-20 20:06:42
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > Wystarczy samo sformułowanie: nie uznajemy wierzytelności?

    Wystarczy napisac ze nie uznajemy wierzytelnosci wobec Kowalskiego i w
    zwiazku z tym odmawiamy przekazania zajetej kwoty US. Termin do zlozenia
    oswiadczenia wynosi 7 dni od doreczenia zawiadomienia o zajeciu /uchybienie
    terminowi nie powoduje znaczacych konsekwencji/

> [...]
    > rozliczeniach, czyli...
    > Mogą nie uznawać wierzytelności.
    > A zajętośc opiewa według US na kwotę moich kilkumiesięcznych obrotów.

    To tym lepiej.

    > I drugie: zawiadomienie o zajęciu przyszło na społkę cywilną, z którą
    > wspołpracuję, ale działam też z firmą, która jest własnością jednego z
    > włascicieli sc. Czy z tą firmą mogę się spokojnie rozliczać?

    A czy ten wspolnik dziala w spolce pod ta sama firma co poza spolka? Zajecie
    dotyczy konkretnego dluznika zajetej wierzytelnosci wiec jesli to osobne
    przedsiebiorstwa to mozesz.

    PS

    W podobnej sprawie toczyla sie dyskusja 1,5 roku temu.Stan prawny w zasadzie
    nie ulegl zmianie od tego czasu. Watek jest tutaj

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&threadm=bqn
    vsv%24j3k%241%40atlantis.news.tpi.pl&rnum=1&prev=/gr
    oups%3Fq%3Dzajecie%2Bwierzytelnosci%2Blablador%26hl%
    3Dpl%26lr%3D%26selm%3Dbqnvsv%2524j3k%25241%2540atlan
    tis.news.tpi.pl%26rnum%3D1

    Dan.

  • 5. Data: 2005-06-21 06:53:24
    Od: "=== igoR ===" <i...@g...pl>

    > A czy ten wspolnik dziala w spolce pod ta sama firma co poza spolka?
    Zajecie
    > dotyczy konkretnego dluznika zajetej wierzytelnosci wiec jesli to osobne
    > przedsiebiorstwa to mozesz.

    Kowalski wraz z Nowakiem są udziałowcami firmy AAA sc, do której przyszło
    zawiadomienie o zajęciu moich "długów" wobec ZUS.
    Prócz tego współpracuję z firmą Pana Kowalskiego, która nazywa się AAA.
    Nazwa taka, a nie inna, bo ta jest znana już w Polsce.
    Nowak też ma swoją działalność, poza AAA sc, ale z nim nie współpracuję.

    Czy AAA Pana Kowalskiego, może spokojnei płacić mi za faktury, nie obawiając
    się sankcji z organu egzekucyjnego?

    Dzięki za pomoc!

    ---
    Pozdrawiam,