    From: "dan" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS a zajęcie wierzytelności u mojego kontrahenta
    Date: Mon, 20 Jun 2005 18:12:03 +0200

    > Co z tym fantem?
    > Naprawdę US może się "wtrącać" w rozliczenia pomiędzy kontrahentami?
    > Jak to ugyźć, aby było dobrze?

    Oczywiscie ze moze. To egzekucja z wierzytelnosci pienieznej. Nie bardzo
    jest co z tym zrobic. Mozna jedynie zapobiec przymusowej egzekucji tej kwoty
    od dluznika zajetej wierzytelnosci (tej firmy ktora jest ci dluzna te
    pieniadze) pod warunkiem ze firma ta zlozy US oswiadczenie ze nie uznaje tej
    wierzytelnosci. Jesli w oswiadczeniu wskaze ze wierzytelnosc uznaje (US
    wzywa do zlozenia oswiadczenia w przedmiocie uznania lub nie zajetej
    wierzytelnosci) to bedzie musiala ja zaplacic US. Jesli tego nie zrobi US
    wyegzekwuje te od nich te kwote wszelkimi mozliwymi sposobami. Jedyna rada
    to zlozyc oswiadczenie odmawiajace uznania wierzytelnosci. Wtedy US nie
    bedzie mogl jej egzekwowac. Oczywiscie wierzytelnosc pozostanie nadal zajeta
    i nie bedzie mozna zaplacic jej do twoich rak, az do wycofania zajecia przez
    US. Ale powinno to skutecznie przedluzyc egzekucje az do rozstrzygniecia
    sprawy przez WSA.

    Dan

    Dan

    Dan