  • 1. Data: 2005-06-20 13:23:23
    Temat: Ochrona praw osob trzecich w postepowaniu egzekucyjnym
    Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl>

    Witam

    Musimy tesciowej + mlodsza siostra zony zapewnić mieszkanie. W domu bedacym
    wlasnoscia zony, w ktorym nie mieszkamy na codzien teściowa ma prawo dożycia.
    Niestety z tytulu DG ma dlugi, ktorych nie jest w stanie spłacić.

    Dom chcemy przekazać z używanym wyposazeniem typu wyposażenie kuchni, tv,
    meble, komputer dla siostry etc. Jak uchronic przed egzekucja komornicza
    sprzety bedace nasza własnoscia a użytkowane przez nie?? Wiem o mozliwosci
    wniesienia pozwu o wyłaczenie ruchomosci bedacych moja wlasnoscia z
    postepowania egzekucyjnego. Tyle ze wystarczy ze wyjedziemy na 2 tygodnie
    urlopu i spoznimy sie z zlozeniem pozwu no i dochodza koszty sadowe i
    dowodzenie ze stara kanapa jest twoja.

    Wstepnie myślę o umowie użyczenia z wskazaniem konkretnego pokoju i prawem do
    korzystania z kuchni i łazienki. Co myslicie o takim rozwiazaniu ??? Czy mam w
    takim przypadku spisywac wyposazenie domu ? Czy np komputer dla siostry mamy
    jej darowac czy jest uznawany za przedmiot niezbedny do nauki ?

    Dzieki

    Pozdrawiam
    Tomek