  • 1. Data: 2002-07-12 18:29:10
    Temat: Wywiązywanie się z umowy gwarancyjnej - Compaq
    Od: "Twist" <t...@o...pl>

    Witam

    Na moje nieszczęście jestem właścicielem notebook'a Compaq'a, który miesiąc
    temu uległ awarii. Umownie nazwę ją "awaria A", gdyż w tym wypadku szczegóły
    techniczne wg mnie są nieistotne. Wysłałem go miesiąc temu, otrzymują go
    14.VI. Serwisowany był do 21.VI Awaria A została usunięta, ale wg mnie w
    wyniku usuwania awarii A pojawiła się awaria B, z którą został do mnie
    wysłany prawdopodobnie z powodu ryzyka przekroczenia 14 dni, jako czasu na
    usunięcie awarii zapisanego w umowie gwarancyjnej (
    http://www.compaq.pl/support/conditions.html ). W trakcie dwukrotnego
    uruchomienia przeze mnie komputera pojawia się jeszcze awaria C. Musiałem
    więc wysłać ponownie, otrzymali go 26-VI. Komputer z usuniętą awarią C
    został wysłany 27.VI, nie muszę chyba dodawać że awaria B ciągle ma się
    dobrze. Wysyłam już poraz trzeci 29.VI, otrzymują go 01.VII i do tej pory
    naprawiają. Nasuwają się związku z tym pytania:

    1. Czy wg Państwa są podstawy do tego, by rościć sobie prawo do nowego
    notebook'a w świetle przepisu umowy gwarancyjnej:

    In the unlikely event that your Portable Computer has a recurring failure,
    Compaq at its discretion, may elect to replace the Portable Computer with a
    comparable replacement

    w wolnym tłumaczeniu:
    W mało prawdopodobnych wypadkach, przy powtarzającej się awarii, Compaq może
    rozważyć możliwość wymiany notebook'a na inny porównywalny model

    2. Czy czas usuwania awarii (14 dni) został przekroczony? To chyba pytanie
    retoryczne, ale może się mylę. Jeśli tak to jakie mogą być tego konsekwencje
    w świetle prawa konsumenta czy handlowego?

    Dariusz Bednarz

  • 2. Data: 2002-07-14 22:19:35
    Temat: Re: Wywiązywanie się z umowy gwarancyjnej - Compaq
    Od: "[sis]" <s...@b...usun.pl>

    [...]
> [...]
    > retoryczne, ale może się mylę. Jeśli tak to jakie mogą być tego
    konsekwencje
    > w świetle prawa konsumenta czy handlowego?

    ad2. czas usuwania awarii zazwyczaj moze byc dwukrotnie dluzszy. w umowie
    gwarancyjnej zazwyczaj jest to zapisane w sposob 'w szczegolnych wypadkach,
    czas usuniecia awarii moze byc przedluzony do 28 dni, jesli naprawa wymaga
    sprowadzenia czesci itd. itp'.

    ad1. nie powoluj sie na gwarancje, a na rekojmie - ktora jest o niebo lepsza
    i zostala wymyslona po to, aby producenci nie mogli formulowac zasad
    gwarancji w stylu wolnej amerykanki (jednoczesnie mozesz powolac sie tylko
    na jedna forme reklamacji).
    mozesz zarzadac zwrotu pieniedzy, nowego notebooka lub wyplacenia
    rekompensaty, za wadliwy towar, ktory Ci sprzedano.

    pozdrawiam,
    Kamil
    --
    kiss me! i'm polish