  • 1. Data: 2002-07-12 15:42:05
    Temat: Rekojmia -telefon komorkowy
    Od: "Edek" <e...@i...pl>

    Kupiłem w promocji sieci komórkowej X za 29 PLN telefon s30 firmy Y. Zakup
    ten został dokonany w firmowym salonie sieci X w Gizycku. Aparat ten po
    kilku dniach eksploatacji uległ uszkodzeniu i został wymieniony na inny. Po
    kilku tygodniach eksploatacji ten drugi aparat uległ również awarii.
    Sprzedający, tj. sieć komórkowa X, umywa rece od reklamacji , tłumacząc, że
    jest jedynie operatorem sieci, i za zakupione aparaty nie bierze
    odpowiedzialności i całą winą obarcza firmę Y. 1) czy w przypadku
    odstąpienia od umowy kupna tego modelu aparatu mogę się domagać zwrotu
    pełnej ceny aparatu od firmy Y jako że firma Y nie sprzedaje telefonów w
    promocji, a robi to jedynie Operator sieci komórkowej X? 2) czy za wadliwe
    działanie aparatów, sieć komórkowa X - jako ich dystrybutor - nie ponosi
    odpowiedzialności za sprzedaż kiepskiej jakości towaru (stąd promocja) ? 3)
    czy za wadliwe działanie apartów, uniemożliwiające korzystanie z usług
    operatora, sieć komórkowa X nie odpowiada za rzeczywiste szkody i straty
    powstałe w wyniku ich wadliwego działania ?